Révbe ért a Kereskedelmi etikai kódex

2006. 12. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jóváhagyta a Gazdasági Versenyhivatal a Kereskedelmi etikai kódexet – jelentette be Feiner Péter, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) elnöke a szervezet szakmai rendezvényén. Ezzel véget ért a hosszú és buktatókkal zsúfolt út, amelynek során a tervezetből az aláírók számára kötelező érvényű szabálygyűjtemény született. A kódex megalkotására a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény kötelezte a jelentős piaci erővel rendelkező vállalkozásokat, hogy a beszállítókkal való kapcsolataikban a tisztességes kereskedelmi gyakorlatokat alkalmazzák.
Hazánkban ma többek között az Auchan, a Cora, a Csemege-Match, a Metro, a Plus, a Penny Market, a Profi, a Reál, a Spar, valamint a Tesco tartozik a törvény hatálya alá. Az etikai kódex létrehozását a földművelésügyi miniszter kezdeményezte, és a fenti cégek, valamint az OKSZ közreműködésével kezdték meg a szabályok kidolgozását. Az év elején azonban a cégek kifaroltak a megállapodásból. Hiába fenyegette Gráf József miniszter a társaságokat, hogy elutasítás esetén komoly élelmiszer-biztonsági ellenőrzésre számíthatnak. A láncok ennek ellenére az április eleji határidőre nem írták alá az FVM-féle tervezetet. Ezzel versenytárs nélkül maradt az OKSZ által előkészített kódex, amit most hagyott jóvá a GVH. A zöld jelzés azonban csak meghatározott időre szól: a hivatal egy évre, 2007. december 31-ig hagyta jóvá a szöveget, és a terminus lejártával értékeli, hogy a gyakorlatban miként érvényesül a jogalkotó szándéka. A GVH közleménye szerint a hivatal figyelemmel kíséri a piaci folyamatokat, a piaci szereplők viselkedését, és fellép a törvénysértő magatartás ellen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.