Jóváhagyta a Gazdasági Versenyhivatal a Kereskedelmi etikai kódexet – jelentette be Feiner Péter, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) elnöke a szervezet szakmai rendezvényén. Ezzel véget ért a hosszú és buktatókkal zsúfolt út, amelynek során a tervezetből az aláírók számára kötelező érvényű szabálygyűjtemény született. A kódex megalkotására a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény kötelezte a jelentős piaci erővel rendelkező vállalkozásokat, hogy a beszállítókkal való kapcsolataikban a tisztességes kereskedelmi gyakorlatokat alkalmazzák.
Hazánkban ma többek között az Auchan, a Cora, a Csemege-Match, a Metro, a Plus, a Penny Market, a Profi, a Reál, a Spar, valamint a Tesco tartozik a törvény hatálya alá. Az etikai kódex létrehozását a földművelésügyi miniszter kezdeményezte, és a fenti cégek, valamint az OKSZ közreműködésével kezdték meg a szabályok kidolgozását. Az év elején azonban a cégek kifaroltak a megállapodásból. Hiába fenyegette Gráf József miniszter a társaságokat, hogy elutasítás esetén komoly élelmiszer-biztonsági ellenőrzésre számíthatnak. A láncok ennek ellenére az április eleji határidőre nem írták alá az FVM-féle tervezetet. Ezzel versenytárs nélkül maradt az OKSZ által előkészített kódex, amit most hagyott jóvá a GVH. A zöld jelzés azonban csak meghatározott időre szól: a hivatal egy évre, 2007. december 31-ig hagyta jóvá a szöveget, és a terminus lejártával értékeli, hogy a gyakorlatban miként érvényesül a jogalkotó szándéka. A GVH közleménye szerint a hivatal figyelemmel kíséri a piaci folyamatokat, a piaci szereplők viselkedését, és fellép a törvénysértő magatartás ellen.
Századvég: Őrzi vezető szerepét a Fidesz-KDNP