Túl van az elsőn a tervezett három űrséta közül a Discovery személyzetének két tagja. Az amerikai Robert Curbeam és a svéd Christer Fuglesang – utóbbi most vesz részt először űrutazáson – hat és fél órát töltött tegnap az állomáson kívül. Feladatuk az volt, hogy a bázishoz csatlakoztassák az új, két tonna súlyú napelemet. A tizenegymillió dollár értékű berendezést az ISS robotkarja segítségével juttatták a helyére – jelentette a BBC.
Mikrometeorit és a felbocsátáskor keletkező lökéshullámok okozhatták a Discovery bal szárnyán, valamint a szárnyak és az űrrepülőgép alsó felét borító hővédő csempék kisebb sérüléseit – állapították meg a NASA mérnökei, akik szerint ezek nem teszik szükségessé a hővédő pajzs soron kívüli ellenőrzését. Mivel azonban a legnagyobb óvatossággal kell eljárni, a javaslatuk az, hogy a jövő héten, amikor az űrrepülőgép leválik a Nemzetközi Űrállomásról (ISS), annak kamerája alaposan vegye szemügyre a jármű alsó részeit – adta hírül a CNN.
A repülésirányítók és a Discovery űrhajósai megkönnyebbüléssel fogadták a mérnöki véleményt, mert a hővédő pajzsot ért bármiféle sérülés riasztó emlékeket ébreszt. Mint az közismert, az űrből 2003 februárjában már hazafelé tartó Columbia, a fedélzetén hét asztronautával, a Föld légkörébe érve elégett, mert a külső üzemanyagtartályról leváló szigetelőhab megsértette a bal szárny hővédő csempéit, és a forró gázok bejutottak a gépbe.
A Discoveryt magyar idő szerint vasárnap hajnalban indították útnak a floridai Kennedy Űrközpontból, és hétfőn ért célba. Az amerikai űrrepülőgép – hét űrhajóssal a fedélzetén – a tervek szerint összesen tizenkét napot tölt távol a Földtől.

Sokkoló felvétel került elő a tragikus motorbalesetről – videó