Ennek ellenére lapunk megtudta, a szlovák kormány beleegyezik abba, hogy a magyar fél ne építse fel a dunai vízlépcsőrendszer alsó szakaszát, vagyis abba, hogy nem épül meg a nagymarosi gátrendszer. Ugyanakkor azt is feltételezi a dokumentum, hogy a magyar kormány elfogadja a szlovákok által 1991-ben megépített, úgynevezett C variánst, a dunacsúni zárógátat és a hozzáépített vízerőművet.
Erre azért van szükség, mert a hágai bíróság ebben az egyetlen pontban marasztalta el az akkori Csehszlovákiát, s azt állapította meg, hogy a gát és az erőmű illegálisan működik. Amennyiben a magyar fél valóban egyetért a szlovák kormány által kidolgozott szerződésmódosító javaslattal, a dunacsúni zárógát és vízmű, valamint a bősi hajókamra és erőmű alkotja majd a „dunai vízművet”, amely kizárólag Szlovákia területén működik majd.
A szlovák kormány dokumentuma tartalmaz olyan javaslatokat is, amelyek az eredeti, 1977-es szerződés szellemében a Duna hajózhatóságának javítására, a környezet- és árvízvédelemre vonatkoznak, de a részletekről semmi közelebbit nem lehet tudni, ahogy arról sem, milyen megoldást javasolnak Ficóék a beruházás anyagi kiadásainak elszámolására.
Tarthatatlan szegénység. Megengedhetetlen, hogy Szlovákia egyes régiói között a jövőben is fennmaradjanak a jelenlegi szociális különbségek – jelentette ki parlamenti beszédében tegnap a szlovák államfő, aki a kivezető utat a szolidaritást megerősítő szemléletváltásban látja. Ivan Gasparovic hangot adott azon véleményének, miszerint a Szlovákiában élő nemzeti kisebbségek az európai mértéken felüli jogokat élveznek. Szavai szerint ennek ellenére Szlovákiát egyes külföldi erők igyekeznek másnak, e tekintetben elmarasztalhatónak mutatni. (MTI)

Eltűnt egy kislány, mindenhol őt keresik