Tisztulóban a hazai pálinkapiac

Dénes Zoltán
2006. 12. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden eddiginél többen nevezték be termékeiket a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács pálinkaversenyére, a HunDesztre. A szakmai zsűri tizenkilenc főzde 163 pálinkáját értékelte, amelyek közül negyvenet aranyéremmel, harminckilencet ezüsttel, harminchármat pedig bronzéremmel díjazott. A legeredményesebb főzde a Treffpunkt Gar 2000 Kft. lett, amelynek tizenhárom pálinkáját díjazták arannyal, tízet ezüsttel és hatot bronzzal. A társaság három pálinkáját emellett championdíjjal is kitüntették.
Nagy András, a terméktanács igazgatója lapunknak elmondta: a pálinkafőzdék nagyrészt azért vesznek részt a versenyben, mert a piaci bevezetés előtt meg kívánják méretni terméküket, vagyis a minőségre törekednek. A szakember véleménye szerint egyre inkább eladható a pálinka, amit az is jelez, hogy a seregszemlén megjelent egy-két párlat is, vagyis a hazai piacon már nem volt elegendő jó minőségű gyümölcsalapanyag. Pálinkának csak a hazai gyümölcsből lefőzött párlatot nevezhetjük, amióta a jogszabály is védi ezt az elnevezést. A szeszipari szövetség adatai szerint Magyarországon évente körülbelül 1,2 millió liter gyümölcspálinka kerül forgalomba. A pálinkák döntő részét Magyarországon adják el, az export minimális. Nagy András szerint az irány jó, de arról nem szabad elfeledkezni, hogy a bérfőzés hagyománya kiszorulóban van, az ilyenformán készített pálinka mennyisége az utóbbi két évben 33 százalékkal csökkent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.