Ugyan az európai uniós versenyügyi hivatal jóváhagyta a brit BAA eladását a spanyol Ferrovial cégcsoportnak, ám tegnap a brit kereskedelmi felügyelet (OFT) versenyhivatali vizsgálatot kért az ügyben. Az átvilágítás célja, hogy a BAA repülőtér-üzemeltető piaci helyzetéről átfogó képet kaphassanak a hatóságok. Egyes információk szerint a Ferrovial birtokába került BAA szinte a teljes angliai légi utasforgalmat monopolizálja, miközben „magas árakon gyenge szolgáltatást nyújt”.
Az OFT a BAA-re irányuló átvételi harc kellős közepén, még május végén jelentette be, hogy megvizsgálja a vállalat hazai piaci szerkezetét. Ezt akkor a felügyelet azzal indokolta, hogy a BAA kezén lévő brit repülőtereken zajlik a brit légi utasforgalom 63 százaléka, s a légi közlekedésben érvényesülő verseny „rendkívül fontos eleme a brit gazdaságnak”.
A BAA vagyonportfóliójába tartozó hét nagy-britanniai repülőtér – a londoni Heathrow, Gatwick és Stansted, a dél-angliai Southampton, valamint a skóciai Edinburgh, Glasgow és Aberdeen – utasforgalma a márciussal zárult tavalyi pénzügyi évben a cég saját eredményjelentése szerint 2,0 százalékkal, 141,7 millió főről 144,6 millióra emelkedett. Londoni elemzők szerint egyértelmű a hatósági törekvés arra, hogy a BAA nagy-britanniai vagyonportfólióját feldarabolják. Iparági szakértők szerint ha ez bekövetkezik, legvalószínűbb, hogy a Ferrovial a Londontól délre fekvő Gatwick repülőteret adná el.
A BAA spanyol felvásárlója, ajánlata júniusi elfogadása után, maga is jelezte a londoni tőzsdén közzétett nyilatkozatában, hogy „alapos felülvizsgálat alá akarja venni” a Nagy-Britannián kívüli BAA-repülőtereket annak eldöntése végett, hogy megtartsa vagy eladja ezeket az érdekeltségeket, de a brit repülőterekről nem szólt.

Párkányi fürdő: Eredményre jutott a szlovák közegészségügyi hivatal az agyevő amőba által fertőzött fiú ügye kapcsán