Eredménytelenül zárult a hallgatók utazási kedvezményeinek ügyében tartott tegnapi egyeztetés. Kóka János gazdasági miniszter még decemberben jelentette be, hogy 14 kedvezménykategória változatlan marad, nyolc csökken, kilenc pedig megszűnik. Utóbbiba tartozik az esti és a levelező tagozatos hallgatók vasúti kedvezménye, illetve a nappali tagozatos egyetemisták és főiskolások pedig csak a lakóhelyük és az iskola között utazhatnak 50 százalékos kedvezménynyel. Egyéb vonalakon megszűnik számukra a kedvezményes utazás.
A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) tegnap megerősítette álláspontját, miszerint nappali tagozaton maradjon meg az általános 67,5 százalékos kedvezmény, s az ne csak a lakóhely és a felsőoktatási intézmény között legyen érvényes, míg a levelező és esti tagozaton továbbra is 50 százalékos kedvezményt vehessenek igénybe a diákok. Egy számítás szerint a jelenlegi jegyáremelés és a hallgatóknál tervezett 50 százalékos kedvezménycsökkentés mintegy 85 százalékkal növeli a diákok utazási költségeit.
Felsmann Balázs, a gazdasági tárca infrastruktúráért felelős szakállamtitkára hangsúlyozta, a kedvezményrendszer átalakításának célja egyebek mellett az, hogy áttekinthető, következetes struktúra jöjjön létre. Közölte, a minisztérium feladata elsősorban a közlekedéspolitika kialakítása, a kedvezményrendszer átalakítása azonban szociálpolitikai, oktatáspolitikai kérdéseket is felvet. Felsmann szerint azt próbálják meghatározni, hogy az állam milyen mértékig támogassa az oktatásban részt vevőket. Úgy vélte, az állam feladata biztosítani a lehetőséget, hogy a fiatalok az oktatásban részt tudjanak venni, ugyanakkor a költségvetés lehetőségei nem végtelenek.
Ekler Gergely, a HÖOK korábbi elnöke Kóka bejelentését követően úgy fogalmazott, felszólítják a kabinetet az intézkedések visszavonására, ellenkező esetben a hallgatói szervezet országos méretű akciósorozatot indít.

Tombol a hőség, jön a hőkupola – de tényleg van okunk félni?