Mindezt Gönci János, a Malév Zrt. vezérigazgatója közölte lapunkkal. A légitársaságnak jelenleg öt saját tulajdonú repülőgép áll rendelkezésére, ebből négy a Bombardier CRJ típus. Kérdésünkre, miért éppen a privatizációs tender elbírálása előtt – az ÁPV csütörtökön értékeli a pályázók ajánlatát – volt szükség a szándéknyilatkozatra, a vezérigazgató közölte: a CRJ-ket nagyon nehéz értékesíteni a piacon, így a vevő minden bizonynyal továbbállt volna, másrészt a hatékonyság javulása miatt szükséges a flotta egységesítése. Hozzátette: ennek megfelelően a gép eladása a cég értékét is növeli. A Malév helyzetéről szólva a vezérigazgató úgy nyilatkozott, hogy a cég értékesebb mint egy éve, és az átalakítások eredményeként lényegesen hatékonyabb a működés. Többek között ennek tudható be Gönci János szerint, hogy az American Airlines tegnap megállapodást kötött a Malévval arról, hogy a oneworld szövetség keretében közös üzemeltetésű járatokat működtetnek Európa és az észak-amerikai kontinens közötti forgalomban, ezen kívül öszszehangolják a törzsutasprogramot. Ezt megelőzően a cég átvilágította a Malévet – mondta. A légitársaság 2006-os üzemi vesztesége azonban a bázisévet is jelentősen meghaladja. Tavaly olyan kedvezőtlen külső hatások érték a Malévet, ami miatt ennél kedvezőbb eredményt nem lehetett elérni. A privatizációs pályázatból kizárt Sky Alliance Magyarország Zrt. elnöke legutóbb arról tájékoztatta lapunkat, hogy az adatszoba használatakor jelentős hátrány érte a céget a többi pályázóval szemben, így nem kaptak kellő tájékoztatást a Malév helyzetéről. Gönci úgy nyilatkozott, hogy az adatszoba egyenlő feltételekkel mindegyik pályázónak a rendelkezésére állt, a jelentkezők azt is eldönthették, hogy a vezetőség mely tagjával akarnak tárgyalni. A Malév–American Airlines megállapodás szerint a nyári menetrendtől a Malév-utasok számára elektronikus jeggyel is elérhető az amerikai légicég hálózata.

Az EP-ülésen dühöngött Magyar Péter