Ahogy Kőszegi azt elképzelte

Hanthy Kinga
2007. 01. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szóvá teszi az olvasó, hogy a Petőfi rádió Délelőtt című magazinjáról írva nem említettem meg Kőszegi Gábort, aki az elmúlt hónapokban a műsor állandó vezetője lett. Nos, valóban itt az idő, hogy értékeljük a teljesítményét, hiszen hétköznap délelőttönként ő határozza meg a közszolgálati rádió második csatornájának a hangját, stílusát, üzenetét, s mivel olyan fajta ember, aki habitusával inkább megoszt, mint összehoz, ő lesz majd annak idején maga a Petőfi hallgatottsági statisztika egyik kulcsszáma. Nem titok, hogy e számon a rádió vezetése emelni szeretne, Szayli József műsorokért felelős alelnök évekig volt a Petőfi helyettes vezetője, most nyilván erős ambíciója, hogy megvalósítsa, amit eddig beosztottként nem sikerült. Nagy kérdés, hogy kivel és mire jut.
El kell mondanom, hogy a Délelőtt magazin megújulási kísérleteit régóta nyomon követem, az utóbbi években gyakran ejtettem róla dicsérő és kritikus szavakat egyaránt. Kőszegi Gábor szerkesztőségvezetőként régóta küzd azért, hogy a műsort saját ízlésére formálja. Ennek gátja volt korábban az adó és a rádió vezetése, ám úgy tűnik, ez az akadály az új rendszerben elhárult. A Délelőtt immár teljes mértékben olyan lehet, amilyennek Kőszegi képzelte, hisz ő maga lett a Délelőtt, miként a kedves és tehetséges Vízy Dorottya lett a Csúcsforgalom. Tekinthetjük ezt a megoldást káderspórolásnak, én inkább káderpusztításnak nevezném, ennek felel meg naponta két–két és fél órát mikrofon előtt ülni, élő adást vezetni, és közben még a műsort is kitalálni. A közszolgálati rádió ugyanis nem tornaterem, mint a kereskedelmi, ahol vicces szóbukfencekkel és sok zenével el lehet ütni az időt, a közszolgálatot az állam a mi pénzünkből – és nem a sajátjából – azért tartja fenn, hogy tartalmas és igényes tájékoztatást és szórakoztatást nyújtson. Kiemelném, ez a szolgáltatás mindenkinek jár, függetlenül attól, hogy a politikai paletta mely részével rokonszenvez. A kereskedelmi média ezzel szemben annak szolgál, aki fizeti.
Félreértés akkor van, ha a közrádió elkötelezett és lelkes munkatársai úgy találják, hogy a saját világnézetük és meggyőződésük magasabb rendű, mint másé, így jogot formálnak arra, hogy azt hirdessék, illetve képviseljék olykor a hallgatókkal, olykor a stúdióban megjelent vendégekkel, olykor pedig már a tényekkel szemben. Így fordulhat elő a Délelőttben is, hogy Kőszegi úgy véli, saját liberális értékvilága kell hogy legyen a vezérelve mások gondolkodásának is. Ha már megtörtént, hogy a hallgatót ilyen mértékben beengedték a közrádióba, amelynek manapság jószerével e közfórumszerű adásait tekinthetjük műsornak, a többi konzerv vagy remake, vagyis régi felvételek újraszabása, akkor el kell tudni viselni a vélemény sokszínűségét is. A műsorvezető ugyanis nem néptanító, akinek a katedráról el kell magyaráznia, milyen a helyes beszéd.
Nem látható még, milyen akar lenni a megfiatalodó Petőfi rádió. Egyelőre annyi tapasztalható, hogy mostantól mindenki fiatalosabban beszél. Kőszegi például tegezi a stúdióba meghívott huszonéves lányokat, olykor csillagomnak szólítja, de az ENSZ-ről beszélget velük. Jelenleg ebből arra lehet következtetni, hogy úgy tervezik: fiatal vendégekkel régi műsorvezetők megújult stílusban, komoly témákról beszélgetnek. Hogy ebből mi sül ki?
(Délelőtt. Petőfi rádió.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.