Javarészt már elkészültek a Gibraltári-szoros alatti, Európát Afrikával összekötő alagút előzetes tervei, csak a spanyol és a marokkói kormány további megállapodásától, valamint az uniós támogatások megszerzésétől függ, hogy 2025-ben valóban felavatják-e a grandiózus létesítményt.
Az építkezés technikai koordinációjával a 81 éves svájci mérnököt, Giovanni Lombardit bízta meg a vegyes spanyol–marokkói bizottság – írta a La Repubblica. A világ egyik legjobb szakemberének tartott Lombardi szerint a La Manche csatorna – amelynek tervezésében ő is részt vett – létrehozása gyermekjáték volt a Gibraltári-szoros alatti alagút megépítéséhez képest.
Mint arról korábban beszámoltunk, az előzetes számítások még 5-6 milliárd eurós költségekről szóltak, ezek most már 13 milliárdra nőttek. Az alapvető elképzelések azonban nem változtak: a negyven kilométer hosszú, háromszáz méteres mélységben húzódó alagút marokkói végpontja Tanger közelében, Malabatánál, míg a spanyolországi Punta Palománál lenne. Felvetődött, hogy az alagutat az egymástól csak 14 kilométer távolságra lévő marokkói Punta Cirea és a spanyolországi Punta Canales közé építsék, de a tervet elvetették, mivel ezen a szakaszon a tenger 900 méter mély. Ugyancsak emiatt tettek le korábban arról is, hogy a két kontinenst híddal kössék össze. A szakemberek számítása szerint a vonatok négy óra alatt teszik majd meg a Madrid és Tanger közötti távolságot.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség