Drágábban vehetik igénybe az utazók mától a Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt., a Győr– Soporon–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt., valamint a helyközi közlekedésben a Volán-társaságok járatait. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) tavaly decemberben bejelentett döntésének eredményeképpen a vasúti közlekedés átlagosan 16 százalékkal drágult, a Volán-társaságok járműveinek igénybevételekor hat százalékkal kell többet fizetniük az utasoknak. Mindezt májusban újabb áremelés követi: a vasúti tarifák 17, míg az autóbusz-viteldíjak négy százalékkal drágulnak, ezzel egy szintre kerülnek az árak. A MÁV és a GYSEV viteldíjai leginkább a rövid távú utazások esetében drágultak, illetve drágulnak a tarifaegységesítés eredményeképpen májusban. Egy teljes árú vasúti menetjegy 30 kilométeres viszonylatban 288-ról 340 forintra, 50 kilométeres távolságon 468-ról 560 forintra emelkedett, utóbbi esetében például a drágulás mértéke csaknem eléri a 20 százalékot. A 100 kilométerre érvényes MÁV- vagy GYSEV-jegyért 1090 helyett mától 1210 forintot, a 200 kilométerre szóló utazásért 2204 helyett 2440 forintot kell fizetniük az utasoknak. A Volán-társaságok járatain 30 kilométeren az eddigi 412 helyett 437 forintot, 50 kilométeren 686 helyett 727 forintot fizetnek az utasok, a 100 kilométerre érvényes autóbusz-tarifa 1370-ről 1450 forintra drágul, a 200 kilométeres utazás az eddigi 2750 helyett már 2920 forintba kerül.
A közlekedési társaságok járműveinek kihasználtsága viszont nem túl kedvező, ami vélhetően tovább csökken a februári és a májusi áremelésekkel. A minisztériumi adatok szerint a MÁV járművein az átlagos ülőhely-kihasználtság 45 százalékos, ezen belül a térségi szárnyvonalakon 35, a vidéki elővárosi forgalomban pedig 27 százalékos. Meglepő viszont, hogy a Volán-társaságok járművein az átlagos ülőhely-kihasználtság csak 33 százalékos.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szerint a tarifaemelések révén három-négymilliárd forinttal növelhetik 2007-ben bevételeiket a közlekedési társaságok, a kedvezményrendszerek átalakításával viszont hat-hétmilliárd forintot spórolhat a költségvetés. A helyközi közösségi közlekedésben működő társaságok kedvezményrendszerét szintén májusban alakítja át a szaktárca. Erről még egyeztetések zajlanak a különböző társadalmi csoportokat képviselő szervezetekkel. A nappali tagozaton tanuló diákok az iskola és a lakóhely között mától az eddigi 22 helyett 20 menettérti jegy áráért vásárolhatják meg bérleteiket.
Csökken viszont a tanulók és a 65 év alatti nyugdíjasok a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. azon autóbuszjárataira érvényes havibérleteinek ára, amelyek a főváros agglomerációs településeire közlekednek. A helyi közlekedés esetében is mérséklődtek a bérletárak a tanulók és a nyugdíjasok számára. A januári tarifákhoz képest csökkennek a HÉV-agglomerációban érvényes tanuló- és nyugdíjasbérlet-árai is. Mindez a BKV tájékoztatása szerint mintegy 200 ezer utas mindennapi közlekedését befolyásolja.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség