Egyesek nyernek a leépítésen

A budapesti főpolgármester, Demszky Gábor egykori kampányfőnöke által vezetett cég, a Sawyer Miller Group kapott megbízást az Egészségügyi Minisztériumtól a lakossági tájékoztató kampány elkészítésére. Az egyéb reklámokkal összesen 25 millió forintot költenek a „reformintézkedések” népszerűsítésére.

Munkatársainktól
2007. 01. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Egészségügyi Minisztérium tájékoztatása szerint 7,2 millió forintos megbízást adtak a Sawyer Miller Groupnak a lakossági tájékoztatókampány elkészítésére. A szaktárca sajtóosztályán azt mondták lapunknak, hogy ezért a pénzért a cég megtervezte és elkészítette a www.terapia
2007.hu elnevezésű internetes oldalt, amely különféle információkat ad a lakosságnak a gyógyszerfelhasználásról, gyógyszerfogyasztásról. Közbeszerzési pályázatot nem hirdettek, ekkora öszszegű megbízásnál ez ugyanis nem előírás – közölték a minisztériumban.
A szabad demokrata Demszky egykori kampányfőnöke és tanácsadója, Bruck Gábor vezette cég, a Sawyer Miller Group (SMG) Kft. nyerte el egyébként a 2005– 2010 közötti időszakra szóló, 300 millió forintos megbízást a BKV közbeszerzési pályázatán. Mint arról a Magyar Nemzet korábban többször beszámolt, a Demszky Gábor 1998-as kampányát is lebonyolító cég 1998 és 2000 között tizennyolc megbízást kapott a fővárosi önkormányzattól, fővárosi tulajdonú vállalatoktól, illetve az önkormányzattal kapcsolatban álló cégektől, több mint 108 millió forint értékben.
Az ismert megbízások között volt a Budapesti Közlekedési Vállalat Plusz elnevezésű kampány és a fővárosi parkolási rendszer átalakításáról szóló tájékoztatás is. Az 1999-es és 2000-es fővárosi út-, illetve hídfelújítások jelentős részénél, 19 esetben az SMG Kft.-t bízták meg a PR-munkák elvégzésével a kivitelező cégek és a városháza. Az SMG internetes honlapján referenciaként egyéb PR-munkák is szerepelnek: például a XI. kerületi Bartók Béla út 2002-es vagy a ferencvárosi Haller utca 2003-as felújításának szórólapjai, plakátjai. A referenciák sorában megtalálható a Miniszterelnöki Hivatal, a Nemzeti Fejlesztési Terv Hivatala, az egészségügyi, az oktatási, valamint a pénzügyi tárca is, amelyeknek a baloldali kormányok alatt munkát végeztek. A www.terapia2007.hu tartalmaz kisebb hibákat. Például abban a részben, amelyik ismerteti, hogy mit is jelent a fix összegű társadalombiztosítási támogatás, az olvasható: egy 85%-os támogatású fix csoport legolcsóbb készítménye 1000 Ft, akkor a fix támogatás összege 150 forint. De ez nem igaz, mert a fix támogatás összege ebben az esetben 850 forint. Található az oldalon továbbá egy úgynevezett gyógyszerár-kalkulátor, amelynek segítségével megtudhatjuk, hogy az azonos hatóanyagú szerek közül valóban a legolcsóbbat kapjuk-e. Csakhogy ez hol működik, hol nem. Lapunk munkatársa tegnap többször próbálta használni, de sokszor „Error” feliratot adott ki a rendszer.
A minisztérium sajtóosztálya szerint ennek csak az lehet az oka, hogy sok volt az érdeklődő, és túlterhelt a rendszer. Az egészségügyi tárca tájékoztatása szerint a Sawyer Millernek adott megbízáson kívül további 25 millió forint áll rendelkezésre a lakossági tájékoztatásra, ezt médiamegjelenésre költik majd.
A „Gyógyuljon olcsóbban” hirdetés a Blikk, Népszava, Népszabadság, Story, Nők Lapja, Színes RTV, Exit magazin és az öszszes megyei napilapban jelenik meg, a színes, féloldalas hirdetések ára bruttó 25 millió forint. Molnár Lajos szakminiszter hétfői tájékoztatóján arra is utalt, hogy a kereskedelmi és a közszolgálati televíziókban közérdekű közleményekben népszerűsítenék az egészségügyi reformnak nevezett intézkedéscsomagot. Minden országos kereskedelmi csatornát megkerestünk; egyelőre egyikhez sem érkezett ilyen jellegű kérés a minisztériumtól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.