Jelenleg sms-ben a T-Mobile és a Pannon ügyfelei vásárolhatnak autópálya-matricát, ezenkívül elektronikus úton egy parkolási társaság ügyfelei válthatják ki a sztrádahasználati jogosultságot telefonos hívás esetén, és egy internetes közvetítő is kínál ilyen lehetőséget. Az ÁAK vezetői viszont úgy tartják, hogy bővíteni szükséges ezt az értékesítési csatornát, ehhez viszont versenyre lenne szükség az e-matricavásárlás technológiai hátterét biztosító közvetítőcégek között. Mindez egyben az árak csökkenését is jelentené. Az sms-es matricavásárlás díja – jelenleg a T-Mobile-nak és a Pannonnak egyazon cég nyújtja a technológiai hátteret – jelenleg 100 forint, ami például a négynapos matrica árának csaknem tíz százaléka, és ezt bizony az ügyfelek egy része nehezményezi. A technológiai feltételek viszont szigorúak, hiszen nemcsak arról van szó, hogy egy közvetítőcég tud-e kapcsolódni az autópálya-társaság hálózatára, hanem a rendszám-azonosítást is hiba nélkül kell működtetni. Az sms-ben megvalósuló matricavásárlás is csak akkor jön létre, ha nemcsak a szolgáltató, hanem az ÁAK is választ küld sms-ben a sikeres tranzakcióról. Ez jelenti ugyanis azt, hogy a gépjármű rendszáma ténylegesen bekerült a hálózatba.
Nemzetközi viszonylatban a matricás értékesítés esetében meglehetősen egyedi a hazai gyakorlat, ugyanis máshol nem elterjedt az sms-es matricaértékesítés, ugyanígy a rendszám alapú ellenőrzési rendszer sem. Ez utóbbi egyébként a közeljövőben bevezetendő, az úthasználattal arányos elektronikus díjszedési rendszer modellezése, ugyanis abban az esetben is a rendszám alapján lesz ellenőrizhető a forgalom az üzemeltető által, és az autós ily módon veheti igénybe az autópályát. Az elektronikus díjrendszerben követelmény lesz például, hogy az autósnak nem kell megállnia útközben sem az úthasználati jogosultság kiváltásakor, sem az ellenőrző kapuknál – igaz, a matrica áránál drágábban használhatja majd az autópályákat.
Az ÁAK eddig negyven elektronikusan működtetett, úgynevezett mátrixtáblát helyezett el az országos hálózaton, amelyen keresztül menet közben kaphatnak tájékoztatást az autósok a mindenkori út- és forgalmi viszonyokról. Az informatikai és távközlési hálózat fejlesztéséhez tartoznak a sebesség-visszajelző rendszerek, amelyek esetében kedvezők a tapasztalatok. Folyamatban van az üzemi hírközlési hálózat kiépítése, ezen keresztül kommunikálnak egymással a központ és a mérnökségek munkatársai, és erre épül a segélyhívó telefonhálózat is.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség