A 2003-ban elfogadott kormányzati középtávú stratégia egyebek mellett azt tartalmazta, hogy 2006. végéig 75 fővel kell növelni a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség létszámát. Ehhez képest a felügyelőségtől 68 embert küldenek el. A Gyurcsány-kormány ígérete szerint a fogyasztóvédelem területi felügyelőségein már mintegy 500 embernek kellene dolgoznia, az elbocsátások következtében ugyanakkor mára mindössze 225 szakember teljesít szolgálatot. A kormány elképzeléseihez híven a fogyasztóvédelem területén az önkormányzatok szerepét is megnövelték volna, de Koszorús László szerint ebből sem lett semmi. A fogyasztóvédelemmel foglalkozó civil szervezetek erőteljesebb támogatására is ígéretet tett a kormány. Ennek ellenére a finanszírozás továbbra is bizonytalan: a fogyasztóvédelem által kiszabott bírságok 30 százalékát kaphatják meg, a büntetések mértéke pedig évről évre változik. A szakma helyzetét nehezíti, hogy a 2006-ban lejárt intézkedési terv helyébe még nem készült el a 2007–2013 közötti program.
Koszorús szerint a rendszer tudatos leépítése, a szakemberek számának csökkentése és a finanszírozás megnyirbálása miatt egyre kevésbé működik hatékonyan a fogyasztóvédelem. – Ennek következtében megszaporodtak az élelmiszerbotrányok. Egyre nagyobb az esély, hogy nem megfelelő minőségű, akár az egészségre is káros táplálék kerül a boltokba – mondta lapunknak a politikus. A képviselő a büntetési tételek és az ellenőrzés szigorítását követeli. Felhívta a figyelmet, hogy a politika felelős az emberek egészségéért, és nem engedhető meg, hogy a jövőben megismétlődjön egy, a törökbálintihoz hasonló eset. Kiemelte: fennáll a gyanú, hogy az egykori MSZOSZ-vezető, Wittich Tamás által vezetett fogyasztóvédelem felelős pozícióit politikai alapon kívánja kiválasztani a kormány.
Wittich Tamás kinevezése szabályos, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatói posztjának betöltéséhez nem szükséges pályázati kiírás – áll a Szociális és Munkaügyi Minisztérium válaszában. A tárca a 2003–2006 közötti időszak jelentős eredményeként értékeli, hogy kiépült a Központi piacfelügyeleti információs rendszer, létrejött az Élelmiszerbiztonsági Hivatal, az EU-s fogyasztóvédelmi irányelveket átültették a nemzeti jogszabályokba, folyamatosan támogatták a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek és békéltető testületek működését.

Szentkirályi Alexandra: Karácsony ne dönthessen egyedül a Pride-ról!