Gál J. Zoltán a bírálók célkeresztjében

A kormány- és pártkommunikációval kapcsolatos problémák alapvetően Gál J. Zoltán alkalmatlanságára vezethetők vissza – hívták fel lapunk figyelmét MSZP-s informátoraink, akik szerint Gyurcsány Ferenc bizalma államtitkára iránt már-már irracionálisnak tűnik, túlmutat a politikai érdeken.

Török László
2007. 01. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan felfelé buktatják Gál J. Zoltánt, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) államtitkárát, akinek legfontosabb feladata a kormány és az MSZP kommunikációjának koordinálása lett volna. Úgy tudjuk, a politikust hamarosan Gyurcsány Ferenc kabinetfőnökének nevezik ki. Azzal az összes, lapunk által megkérdezett szocialista politikus egyetértett, hogy Gál J. Zoltánt lehetőség szerint minél előbb el kellene távolítani a kommunikációs stáb éléről, ugyanis a parlamenti választási győzelem óta eltelt hónapok bebizonyították, a magát PR-szakembernek tartó szocialista képviselő teljesen alkalmatlan a feladatra, képességei jóindulattal is közepesnek értékelhetők. – Nem meri senki sem kimondani, de a császár meztelen – szemléltette a kommunikációs csapathoz közel álló forrásunk a stábon belüli hangulatot azután, hogy az államtitkár munkatársaira hárította a felelősséget az elkövetett szakmai hibákért. Többen úgy vélik, a kormánykommunikáció teljesen esetleges, nincsen stratégiai tervezés, „egyik napról a másikra létezik”, és ez tényleges nehézségeket okoz az MSZP, a kabinet és a frakció működésében.
*
Bár a nehézségeket Gyurcsány Ferenc is érzékeli (már több fórumon is megjegyezte, a kormány döntéseinek miértjét nem érti senki), bizalma töretlen államtitkára iránt. – Nem lehet tudni, a miniszterelnöknek miért ennyire fontos Gál J. Zoltán, már-már irracionálisnak tűnik ez a bizalom, politikai érdekkel nem magyarázható – fogalmazott egy befolyásos szocialista politikus. Mások tudni vélik, 2000 augusztusa óta Gyurcsány stratégiai szövetségese a MeH jelenlegi államtitkára, aki később Medgyessy Péter volt miniszterelnök közvetlen munkatársaként és kormányszóvivőként is dolgozott.
A kommunikációs csapat több meghatározó személyisége is távozni kényszerült a közelmúltban az állandóvá váló bírálatok miatt. Batiz András egykori szóvivő és Tóth Miklós, a kormányzati kommunikációért felelős szakállamtitkár egy napon jelentették be, a magánszférában kívánnak dolgozni a jövőben. Sokan úgy vélik, a felelősöket a „sor végén” keresték és találták meg. Úgy tudjuk, Szigetvári Viktornak, az MSZP volt kampányfőnökének a lelépésére egyértelműen a Gál J. Zoltánnal vívott szakmai nézetkülönbségek és rivalizálás miatt került sor. Szigetvárit az országgyűlési kampányban nem vonták be a titokban formálódó kormányzati megszorítócsomag előkészítésébe, ami miatt később komoly ellentmondásokkal kellett szembesülnie a pártnak és a kormánynak. A volt kampányfőnök távozásának másik oka az lehet, hogy az előzetes ígéretek ellenére nem kapott pozíciót a kommunikációs csapatban.
– Az eltelt nyolc évben Orbán Viktor elismertsége romlott akkora mértékben, mint Gyurcsány Ferencé ez alatt a fél év alatt – mondta egyik MSZP-s forrásunk, aki szerint ez nagyrészt az elhibázott kommunikációs stratégiának is köszönhető. Hibás elképzelésnek tartják, hogy a miniszterelnök „beleállt” a megszorító intézkedések okozta kereszttűzbe, amikor már a Horn-kormány idején is a pénzügyminiszternek, Bokros Lajosnak kellett elvinnie a balhét. – A kiigazítások szükségességét az elmúlt 16 év elhibázott döntéseivel, illetve a szocializmus utolsó bástyáinak leépítésével kellett volna magyarázni, és nagyobb hangsúlyt kellett volna fektetni arra, a racionalizálással nagyarányú fejlesztések indulnak be – vélekedett egyik informátorunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.