Megérezvén a tömegkommunikáció fontosságát, televíziós produkciók gyártásába kezdett a Vatikán. Az információs szolgáltatás éltető erő kíván lenni, talán innen is a név: H2O.
A még feltöltés alatt álló portáljukon (www.h2onews.tv) olvasható információk szerint a társaság a pápa, a Szentszék és a keresztény közösségek életéről kíván hírt adni, beszámolva különféle társadalmi és kulturális eseményekről is. Céljaik szerint naponta öt-tíz rövid híranyagot adnak majd ki, könnyen hasznosítható formában. A híreket az olasz mellett angolra, spanyolra, portugálra, franciára, németre és arabra is lefordítják.
A H2O központja Rómában található, de a világ számos pontján rendelkeznek tudósítókkal. A társaság egyik alapító munkatársa Jesus Colina, a katolikus Zenit hírügynökség vezetője, aki azonban hangsúlyozza, hogy a két cégnek semmi köze egymáshoz.
„Egy szolgáltatás a katolikus televíziók és honlapok számára”, amely a későbbiekben talán mobiltelefonokon is használható lesz – nyilatkozta a Magyar Kurír beszámolója szerint Federico Lombardi, a Szentszék sajtótermének igazgatója. Hiába hangsúlyozzák azonban függetlenségét, a La Stampa olasz napilap egyenesen „a pápa CNN-jéről” írt. Lombardi ehhez az íráshoz fűzött pontosításában mindenekelőtt arra mutatott rá, hogy a H2O húsvét előtt nem indítja el szolgáltatásait. Egyben tagadta, hogy tulajdonosa a Tömegtájékoztatás Pápai Tanácsa lenne. Colina az ANSA hírügynökségnek azt nyilatkozta, a szolgáltatás önfenntartó kíván lenni, s 2009-ig legkevesebb húszmillió felhasználóhoz jut majd el.

Életet menthet a dugóban ez a trükk