Ismerősen cseng a mobiltelefon-piacon az öt éve létrehozott Sony Ericsson márka. Noha a startnak tekinthető első-második év nem volt teljesen felhőtlen, az utolsó kettőt már-már kárpótlásként is felfoghatjuk – közölte egy sajtó-háttérbeszélgetésen Wágner Tibor, a magyar leányvállalat ügyvezető igazgatója és a kelet-közép-európai régióért felelős vezetője. Mint mondta, a Sony Ericsson két év múlva piacvezető kíván lenni a magyar mobiltelefon-piacon. Ehhez a jelenleg első Nokiát kellene megelőznie, ami nyolc-tíz százalékos növekedést feltételez, hiszen a Sony Ericsson részesedése jelenleg 25 százalékos.
Az újításokban élen járó mobiltársaság csoportszinten tavaly az utolsó negyedévben 26 millió készüléket szállított le. Ez 61 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest, és a piaci részesedés jelentős bővülését eredményezte egy év alatt. Az árbevétel a negyedévben 3,782 millió euró volt, ez egy év alatt 64 százalékos növekedést jelent. Az adózás előtti eredmény 502 millió euró volt a negyedévben, ami éves öszszehasonlításban 144 százalékos növekedésnek felel meg. Éves szinten a társaság 74,8 millió készüléket adott el, ami a vállalat szempontjából rekordnak számít, s a világpiaci növekedési ütem kétszeresét feltételezi. A cég meggyőződése szerint teljesítménye felülmúlta a piac növekedési ütemét a negyedévben, s ezzel világpiaci részesedését körülbelül kilenc százalékra növelte. A globális piacon egyébként tavaly több mint egymilliárd készüléket értékesítettek. A siker a cég szakértői szerint legfőképp a társaság által jó érzékkel kifejlesztett, könnyű és profi fényképezésre lehetőséget adó Cyber-shot és a zenehallgatásra kiválóan alkalmas Wolkman telefoncsaládoknak köszönhető. Noha a Sony Ericsson tavaly az egyszerű készülékre vágyók számára is piacra dobott egy-két telefontípust, látható, hogy az igazi sikert a közép- és a felső kategóriás mobiltelefonok hozták meg. Ez egyébként az egész piacra vonatkozó tendenciaként is elmondható, hiszen azok a gyártók, amelyek innovációban nem tudták tartani a lépést, jellemzően visszaesésről számoltak be a múlt évre vonatkozóan. Tehát érdemes jelen lenni egyszerűbb és olcsóbb készülékekkel is a boltokban, ugyanakkor az elismertséget s így a jelentősebb bevételt a legújabb fejlesztéseket magukba foglaló készülékek hozzák.
Deutsch Tamás: Az EP Magyarországot támadó vitája a 2026-os választásokba való legdurvább beavatkozás tipikus esete















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!