Kókáék médiaéle újra tarol

A gazdasági minisztérium az elkövetkező hónapokban bruttó 300 millió forintot fordít médiafelület-vásárlásra, kommunikációs üzenetei továbbítására. A közbeszerzési eljárást az a Mediaedge: cia Hungary Kft. nyerte, amely korábban is több száz milliós állami megbízásokhoz jutott.

2007. 01. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bruttó 300 millió forintot költ reklámcélokra és médiafelület-vásárlásra a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) – derül ki a Közbeszerzési Értesítő legfrissebb számából.
A nyílt közbeszerzési eljárásra két cég adott be pályázatot, közülük a Mediaedge: cia Hungary Kft. nyert. A társaság feladata az lesz, hogy a GKM „szakmai programjairól, intézkedéseiről szóló folyamatos tájékoztatás, valamint a kommunikációs üzenetek hatékony és széles körű továbbítása érdekében” hazai és nemzetközi médiumokban reklámfelületet foglaljanak, továbbá utólag kiértékeljék a médiamegjelenéseket.
*
A GKM korábban sem volt szégyenlős, ha reklámfelület-vásárlásról volt szó: tavaly mintegy 400 millió forintot fordítottak erre a célra. Akkor is a Mediaedge: cia Kft. volt az egyik győztes, kiegészülve a szintén jelentős állami megbízásokhoz jutó Young & Rubicam Kft.-vel. Ráadásul ez a két cég látta el tavaly júniusig a kormányzat kommunikációs feladatait mintegy kétmilliárd forintért. A Kóka János (SZDSZ) vezette gazdasági tárca kommunikációs célokra is bőségesen költ: míg 2005-ben 390 millió forintot szánt erre, addig tavaly májusig ezt az összeget 570 millió forintra emelte föl.
Eközben a Közbeszerzési Értesítőben is megjelent, hogy a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) bruttó 350 millió forintot fordít reklámügynökségi és médiavásárlói feladatok ellátására. Mint arról beszámoltunk, a reklámügynökség kategóriában az ACG HEY Kft. és a Media Machine Kft. lett a győztes (bruttó 90 millió forint), míg a médiavásárlói feladatokat az N. G. Partners Kft. és alvállalkozója, a MindShare Kft. végezheti (bruttó 260 millió forint). 2005-ben körülbelül 900 millió forintot költött médiafelület vásárlására a MeH, míg a jövő évi költségvetésben kétmilliárd forintot különített el a kormány az általa reformoknak nevezett megszorító intézkedések propagálására, azok szükségességének alátámasztására, ugyanis szerintük még soha nem volt ennyire fontos, hogy az emberek megértsék a „nélkülözhetetlen” átalakítások lényegét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.