Igazgatósági ülést tart ma az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt., amelynek napirendjén több mint tíz megtárgyalandó pont szerepel – értesült lapunk. A legnagyobb közérdeklődés természetesen a Magyar Légiközlekedési Vállalat (Malév) Zrt. privatizációjának lezárásával kapcsolatos napirendi pontot kíséri. Ismert, jelenleg két céggel – a litván LAL Investiciju Valdymas és az orosz AirBridge társaságokkal – tárgyal a vagyonkezelő. Az igazgatóság ma hallgatja meg a Malév eladása kapcsán eddig lebonyolított tárgyalásokról szóló beszámolót, majd döntés várható, hogy melyik aspiránssal folytatja tovább a megbeszéléseket.
Ezt követően – akár napokon belül – határoznak arról, hogy mely társaságnak adják el a nemzeti légitársaságot, illetve arról, hogy érvényes és eredményes-e a tender. Információink szerint ma fordulhat a kocka, mert az eddig esélyesebbnek tartott litván aspiráns nem tudott megfelelő garanciákat nyújtani a Malév állami kezességgel felvett hiteleinek visszafizetésére, illetve a szükséges fejlesztések és egyéb kiadások fedezetének biztosítására, míg – úgy tudjuk – az utóbbi hetekben az orosz aspiráns beszerezte ezeket a dokumentumokat.
Miután a Malévnak tetemes hitelkötelezettségei vannak, s a múlt évi hiánya is jelentősen megugrott, a légitársaság privatizálása során nem a vételár lesz a döntő. Az ÁPV Zrt. a hitelek átvállalását, a tőkehelyzet rendezését, valamint a likviditás és a fejlesztési források biztosítását várja el az új tulajdonostól.
Más forrásokból szerzett értesüléseink szerint a LAL befektetőcsoport fenntartotta korábbi pénzügyi ajánlatát. A litvánok egyébként 3–6 éves fejlesztési tervet tettek le az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő elé, bár ebben az évben – ha ők lesznek a befutók – mindenképpen a Malév likviditási helyzetét stabilizálnák. A befektetőcsoport korábban a litván légitársaságot vásárolta meg, a Malév megszerzése pedig a következő lépése lenne egy kelet-európai légügyi együttműködés kialakításának, amelynek esetében Budapest Ferihegy lenne az úgynevezett gyűjtő-elosztó központ. Az együttműködés a későbbiekben orosz, ukrán és balkáni légitársasággal bővülne. A litvánok ezt a szövetséget a skandináv SAS működésére alapoznák, a régió utasai Budapesten szállnának át a hosszú távú járatokra.
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő igazgatóságának mai ülésén várhatóan előkészítik a Földhitel- és Jelzálogbank privatizációját, s ennek első lépéseként döntenek arról, hogy pályázatot írnak ki a privatizációs tanácsadó kiválasztására. Tárgyalnak arról, hogy a Magyar Filmlaboratórium Kft.-től üzletrészeket adnak át a Magyar Mozgókép Közalapítványnak.
A vagyonkezelő igazgatósága várhatóan dönt néhány társaság – így a Hollóházi Porcelánmanufaktúra, a Balatoni Hajózási Zrt., az Eximbank – rendkívüli közgyűlésének összehívásáról, illetve az ezekre az eseményekre delegálandó képviselőkről, emlékeztetőt hallgatnak meg a Mol privatizációjának lezárásáról, s áttekintik a Mecsek Érc és a Mecsek Öko Zrt. üzleti terveit.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség