Tovább csökkent a fogyasztóibizalom-index a múlt esztendő utolsó negyedében: míg júniusról szeptemberre három ponttal lett alacsonyabb az értéke, addig szeptemberről decemberre hatpontos csökkenés után 143 ponton áll. Hasonlóan alacsony értéket a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem kutatói 2003 decemberében mértek utoljára.
Az öt komponensből álló komplex mutatószám csökkenésének legfőbb oka a háztartások jövő évi anyagi helyzetükre vonatkozó várakozásaiban bekövetkezett drasztikus romlásban keresendő. A válaszadók 61 százaléka véli úgy, hogy családja egy év múlva a jelenleginél rosszabb anyagi körülmények között fog élni. Ez az arány szeptemberben még 56 százalék, márciusban pedig csupán 16 százalék volt.
Jelenlegi anyagi helyzetüket a megkérdezettek a szeptemberihez hasonlóan ítélik meg: 50 százalék azoknak az aránya, akik úgy érzékelik, most rosszabb anyagi körülmények között élnek, mint egy évvel korábban.
A közlemény szerint 2006 végén tízből négyen gondolták úgy, hogy családjuk anyagi helyzete folyamatosan romlik, s a következő évben további romlásra számítanak. Ez az arány júniusra nőtt meg ugrásszerűen, s azóta folyamatosan emelkedett. Kimagasló, 67 százalékos azoknak az aránya is, akik a következő 12 hónap során reáljövedelmük csökkenésére számítanak. Az ország gazdasági helyzetének megítélése tekintetében a legnagyobb arányt 61 ponttal még mindig azok képviselik, akik szerint az ország általános gazdasági helyzete ma roszszabb, mint egy évvel ezelőtt volt. Szeptemberben a megkérdezettek 65 százaléka volt ezen a véleményen.
Tízből kilencen emelkedő árakkal számolnak a következő évben, ez az arány 2006 második fél évére nőtt meg. A fogyasztók 2006 júniusa óta folyamatosan két számjegyű inflációt prognosztizálnak: a decemberben megkérdezettek 12 százalékos árnövekedést tartottak valószínűnek a következő esztendőben.
Jelentősen, majdnem 10 százalékponttal csökkent azoknak az aránya, akik szerint most érdemes tartós fogyasztási cikket vásárolni. Ez az arány a fogyasztói bizalmi index történetének kezdete óta folyamatosan emelkedett. Csúcspontját 2005 júniusában és szeptemberében érte el, amikor a válaszadók több mint 70 százaléka tartotta időszerűnek tartós fogyasztási cikkek beszerzését. 2005 vége óta azonban arányuk folyamatosan csökken.
A fogyasztók ingatlanpiaci várakozásai 2006-ban szinte változatlanok maradtak: alig haladta meg a 20 százalékot azoknak az aránya, akik szerint érdemes házat, lakást eladni, a vételt érdemesnek tartók aránya pedig 40-45 százalék között ingadozott.

Hatalmas áruházi balhé: rajtakapták a tolvajt, ezért bántalmazta a bolti dolgozókat