Miért nem épül a metró?

Január végére intézkedési terv készül a városházán a mai napig nem épülő négyes metró beruházásához. A főváros vezetői szerint a finanszírozás ügyében is dönteni kell, hogy a tervezett 2009-es, illetve 2010-es átadási határidő tartható legyen. A fővárosi Fidesz szerint a másfél évtizede ígért metróépítés sikerének ők is örülnének, de az előzmények óvatosságra intenek.

2007. 01. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felelősök és határidők megjelölésével január 31-ig elkészül az az intézkedési terv, amely a metróépítés munkafolyamatait rögzíti – jelentette be Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes. Az MSZP-s politikus a távirati irodának elmondta: ahhoz, hogy 2009, illetve második szakaszban 2010 végére átadhassák a négyes metrót, meg kell szüntetni a párhuzamosságokat. – A városházán eddig a főpolgármesternél, illetve városüzemeltetési helyettesénél, a főjegyzőnél és a közlekedési ügyosztályon is foglalkoztak a 4-es metróval, ám a jövőben kizárólag Becker Lászlónál, a múlt héten kinevezett metróbiztosnál koncentrálódnak az információk. Az intézkedési terv foglalkozik majd a 4-es metró projektiroda helyzetével, szerepével, illetve a beruházás finanszírozásával is – mondta Hagyó, aki már a hét első felében egyeztet a beruházóval, a kivitelezőkkel és a tervezőkkel, és a jövő héten felkeresi a már zajló munkálatok minden állomását.
Ismeretes, a négyes metró építését tizenhat éve ígéri Demszky Gábor, ám mindeddig csak az alapkőletételig jutott el tavaly március 27-én, s egy centiméter alagút sem épült. A főpolgármester legújabb prognózisa szerint idén áprilisban kezdődik a metróépítés.
Hagyó Miklós az eredetileg 79 százalékban állami, 21 százalékban fővárosi projekt pénzügyi hátteréről most azt mondta: a metróbiztos már tárgyalt Brüsszelben a finanszírozás átalakításáról, az EU kohéziós alapjának bevonásáról. Utóbbi esetben azonban veszélybe kerülhet Budapest közlekedésfejlesztése, mert más beruházásokra már nem lehetne pályázni. Ezt Ikvai-Szabó Imre, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője lapunknak többször is elismerte. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője közölte: sok sikert kíván a szocialista főpolgármester-helyettesnek, azonban a négyes metró beruházásáról – az eddigi tapasztalatok alapján – a helyében óvatosabban nyilatkozna.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.