A hét végén kiterjesztették a kutatási övezetet, hogy a nyomára bukkanjanak annak a Boeing 737-es repülőgépnek, amely 102 emberrel a fedélzetén még a múlt hétfőn tűnt el a Jáva és Celebesz közötti légi úton – adta hírül a Reuters.
Ismeretes: az Adam Air légitársaság gépét kezdetben a hegyekben keresték, de kiderült, hogy a kutatás téves információk alapján folyik. Ekkor a Celebesz nyugati partvidékét határoló vizek felé fordult a figyelem, mert egy szingapúri műhold innen észlelt vészjelzést. Most már Celebesz északi és nyugati partjainál is cirkálnak a kutató járművek. Feltételezik, hogy a Boeing eltért útirányától, mert mielőtt a rádiókapcsolat megszakadt a géppel, a kapitány arról számolt be, hogy erős oldalszélben kell manővereznie.
A mentőcsapatok munkáját már hat radarral és hanglokátorral ellátott hadihajó, valamint a szingapúri légierő Fokker 50-es gépe és egy helikoptere is segíti, de egyelőre nem sok hasznukat veszik a sűrű felhők miatt.
Szombaton hat amerikai repülésbiztonsági szakértő is Makassarba érkezett, de Setyo Raharjo, a közlekedésbiztonságért felelős nemzeti bizottság vezetője azt mondta, ők csak a katasztrófa okainak kiderítésére irányuló vizsgálatban vesznek részt – írta az AFP. Raharjo bízik a sikerben, mert még sohasem fordult elő, hogy egy elveszett Boeing ne került volna meg.
Átstartolt az Airbus. Kis híján repülőgép-katasztrófa történt pénteken az Egyesült Államokban lévő Denver nemzetközi repülőterén – jelentette az AP. A Frontier Airlines landoláshoz készülődő Airbus 319-es utasszállítója már csak húsz méterre volt a betontól, amikor a pilóta észrevette, hogy a leszállópályára befordult egy kétmotoros Metroliner. A kapitány az utolsó pillanatban ismét a magasba emelte a gépet, s ezzel sikerült elkerülnie az ütközést.

Aranyosi Péter tökéletes és nem kér bocsánatot