Szupervonat Tajvanon

Pataky István
2007. 01. 09. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szupervonat átadásával rukkolt elő az idei esztendő első napjaiban Tajvan. A hivatalosan csak néhány ország által elismert, de gazdasági szempontból irigylésre méltó mutatókkal rendelkező délkelet-ázsiai szigetország időről időre olyan teljesítményekkel lép a közvélemény elé, amelyre a nemzetközi média is felkapja a fejét. A világ legmagasabb felhőkarcolóját magáénak tudó Tajvan ezúttal egy 225 kilométer/óra átlaggal száguldó vonattal lett gazdagabb. Sajtóbeszámolók szerint az első, fehér-narancs színű szerelvény alig másfél óra alatt tette meg az utat a fővárostól 335 kilométerre délre fekvő Kaoshiung városáig. Ez az út korábban öt órát vett igénybe. Az új vasút építésekor figyelembe kellett venni azt a tényt is, hogy a nyomvonal a világ egyik földrengésektől legjobban veszélyeztetett térségén halad át. A japán technológiára épülő gyorsvasút egyébként mintegy hatszázmillió dollárba került. A tajvani gazdaságkutató intézet elnöke úgy vélte, a vonat gazdasági fellendülést hozhat a szigetország számára.
Úgy tűnik, Tajvan minden évre tartogat egy-egy építészeti meglepetést. Tavaly nyáron a magas hegyekkel rendelkező szigetország területén adták át Ázsia leghoszszabb (csaknem tizenhárom kilométer) közúti alagútját. A Tajpejt és az északnyugati Ilan városa közötti alagút tizenöt éven keresztül épült mintegy hárommilliárd dolláros költséggel. Egy szomorú statisztika szerint a munkálatok során huszonöten vesztették életüket különböző balesetek következtében. A hegy belsején átvezető autóút három részből áll, két útvonalon közlekednek a járművek, míg középen egy harmadik alagút rendkívüli esetekben menekülési útvonalként működik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.