Számos kérdés vetődött fel azzal kapcsolatban, milyen negatív hatásokkal szembesülhetünk annak következtében, hogy Oroszország elzárta az olajcsapot, mivel a Barátság vezetéken érkezik hazánk üzemanyag- és hűtőolaj-ellátásához szükséges kőolaj teljes menynyisége. Az InfoRádió erről kérdezte a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatóját.
Hernádi Zsolt elmondta, hogy a szállítás leállása nehézségeket okoz, ám ellátásbiztonsági szempontokat nem érint. Magyarország ugyanis abban a szerencsés helyzetben van, hogy a nyolcvanas években az Adria felől kiépült az az alternatív kőolajvezeték, ami mindig képes a magyar piacnak szükséges kőolaj felhozatalára. Ugyanakkor természetesen jobb az, hogy ha két vezetéken tudjuk kapni az ellátmányt, s nyilván rövidebb út, ha a meglévő Barátság kőolajvezetéket tudnánk hosszú távon használni. A kapacitások ráadásul a teljes mennyiség pótlására lehetőséget adnak.
S hogy megdrágítja-e ez a szállítás költségeit? Az elnök-vezérigazgató szerint ezt akkor lehet csak megmondani, amikor a Mol elkezdi a tárgyalásokat a szállításokról. Elemzők azt is felvetették, hogy akár tíz százalékkal is megdrágulhat így a kőolaj importja. Arra a kérdésre, hogy ez megjelenhet-e az üzemanyagárakban, Hernádi Zsolt azt válaszolta, hogy a Mol szállítási szerződései a magyar határra vonatkoznak, s az árakat a magyar határra állapították meg. Tehát minden addigi költség az orosz szállítót terheli.
Egy napot sem élt meg a Liverpool bődületes rekordja a Premier League-ben















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!