Tavaly óta Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) www.feosz.hu honlapján a fogyasztóvédelmi felügyelőségekkel kötött együttműködési megállapodások eredményeként is olvashatók azok a békéltető testületi ajánlások, ahol a gazdálkodó szervezetek nem tettek eleget a határozatban foglaltaknak. Jelenleg 121 gazdálkodó szervezet szerepel a honlapon. A nyilvánosságra hozatal célja, hogy a fogyasztók minél szélesebb rétege ismerhesse meg a vizsgált panaszokat és az eljárás eredményét, hozzájárulva ezáltal a kereskedők jogkövető magatartásának, valamint a hatékony fogyasztói érdekvédelem kialakulásához – közölte Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke. A békéltető testületek segítségét egyre több fogyasztó veszi igénybe, ha nem sikerül a kereskedővel, illetve szolgáltatóval rendeznie vitás ügyét. A testületek 2005-ben országszerte 2496 esetben hoztak határozatot, 2006-ban pedig ez a szám már 3537-re emelkedett.
Tárgyukat tekintve a kereskedelemmel kapcsolatos panaszok vezetnek, amelyeknél igen gyakoriak a lábbelikkel, bútorokkal szemben felmerülő minőségi kifogások. Sok esetben panaszolnak be utazási irodákat is, ezek nagy része szintén a szolgáltatások színvonala miatt érkezik. Például a helyszínen derül ki, hogy a szállodában – vagy annak közvetlen környezetében – építkeznek, ami zavarja a pihenést, vagy a szoba felszereltségével akadnak problémák, esetleg a katalógusban foglaltaktól eltérően mégsem tartozik erkély a szobához. Jelentős számban fordulnak elő építőiparral kapcsolatos panaszok is, főként minőségi kifogás, késedelmes teljesítés, illetve a nyílászárók problémái miatt.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség