Közel 1200 kis élelmiszerbolt szűnt meg hazánkban az elmúlt évben, ami ötszázalékos csökkenést jelent az előző évhez képest – tájékoztatott tegnap Szalóky Tóth Judit, az AC Nielsen piackutató vállalat igazgatója. Az elmúlt évek legfőbb tendenciája, hogy a szűk kínálatot nyújtó kis boltok helyett egyre többen választják a nagy eladóterű, modern üzleteket.
Növekedést tapasztalt a piackutató cég a magyar tulajdonban lévő üzletláncok forgalmában is, amely 2006-ban elérte a teljes hazai forgalom 30 százalékát. Jelenleg összesen 109, 2500 négyzetméternél nagyobb hipermarket található Magyarországon, ezek bonyolítják le a forgalom 30 százalékát. A cég a múlt évben 13 237 ötven négyzetméter alatti boltot regisztrált, ami nyolcszázalékos csökkenés. Egész Európában megfigyelhető az a folyamat, amelynek során az ötven négyzetméter alatti kis boltok folyamatosan szűnnek meg, s adják át helyüket a hipermarketeknek.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség