Több százezer autó esetében okozhat gondot a gépjárműadó – közkeletű nevén súlyadó – behajtása, mivel a gépkocsi irataiban nem szerepel az adó kivetéséhez szükséges adat, hogy mekkora a jármű teljesítménye. A települési és kerületi önkormányzatoknak komoly érvágás lehet az összesen több száz millió forintra rúgó öszszeg elmaradása. Ismert, idén már nem a gépkocsi súlya, hanem annak teljesítménye alapján kell befizetni az adót, régebbi járműveknél azonban ez az adat nem derül ki bizonyos forgalmi engedélyekből.
– Ha tévesek vagy hiányosak az adatok, az adóhivatal a területileg illetékes közlekedési felügyelettől kéri be azokat, és a tulajdonos is itt jelezheti, ha az adó alapját képező számításokkal kapcsolatos kifogása van – mutatott rá lapunk kérdésére Bognár Kata, a IX. kerületi önkormányzat gépjárműadó-csoportjának vezetője. A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál azt közölték: ha ők sem rendelkeznek a szükséges adattal, a teljesítmény mértékére csak műszaki szemlén derülhet fény. Erre azonban kizárólag műszaki okokból rendelhetik be az autósokat, ha azok nem mennek el önként a felügyelethez. Tehát nem tudni, az önkormányzatok ilyen esetekben hogyan állapítják majd meg az adó mértékét.
A súlyadó-szabályozás változása egyébként az új gépkocsival rendelkezőket érinti hátrányosan, a legmagasabb értéket – kilowattonként 300 forintot – ugyanis a hároméves vagy fiatalabb autók után kell befizetni. Eközben Tállai András fideszes országgyűlési képviselő önálló indítványában a szabályozás módosítását kezdeményezte annak érdekében, hogy a súlyos mozgáskorlátozott személy vagy a súlyos mozgáskorlátozott személyt szállító, vele legalább egy éve közös háztartásban élő közeli hozzátartozója tulajdonában lévő, maximum száz kilowatt teljesítményű személygépkocsi adókedvezményben részesülhessen.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség