Kína és India mobilnagyhatalom

A múlt év végén világszerte 2,6 milliárdnyian használtak mobiltelefont: a legnagyobb piac Kína és India együtt, Nyugat-Európa a második, Kelet-Európa a negyedik – derül ki az Ovum piackutató cég felméréséből, amelyet a világ legnagyobb mobilvásárára, a Barcelonában zajlott 3GSM World Congressre adtak ki – írta az MTI–Eco.

Munkatársainktól
2007. 02. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Indiában és Kínában 642 millió mobilhasználó volt 2006 végén, és ezek a piacok állnak a jövőben is a legnagyobb fejlődés előtt, hiszen a mobiltelefonok elterjedtsége ott csak átlagosan 21 százalékos. Tavaly 40 százalékkal több mobiltelefont adtak el Kínában, mint az előző évben. A világ legnagyobb mobiltelefon-piacán az idén a várakozások szerint további 25 százalékos növekedés után 150 millió új készüléket adnak el. Kína tavaly 450 millió mobiltelefont gyártott, és ebből 350 milliót exportált. A kínai gyártás túlnyomó részét külföldi vállalatok adják, mindenekelőtt a Nokia és a Motorola.
A helyi gyártók ezzel szemben a hivatalos statisztikák szerint „mindössze” 50 millió mobiltelefont gyártottak és értékesítettek a bel- és a külföldi piacokon. A kínai értékesítések növekedési ütemét a mobiltávközlési szövetség alelnöke a javuló gazdasági helyzetnek tulajdonítja. Az egyre több újonnan belépő ügyfél mellett még a meglévő mobiltelefon-tulajdonosok is átlagosan 21 havonta cserélik készülékeiket. Tavaly Kínában a mobil-előfizetők száma 68 millióval, 461 millióra emelkedett. Hasonlóan, közel 66 millióval növekedhet az indiai mobilhasználói szám is: tavaly az ázsiai országban közel 250 millióan telefonáltak mobilkészülékkel.
A nagyságra második piacon, Nyugat-Európában ugyan 433 millió használó van, de az elterjedtség már most 108 százalékos. A mobiltelefónia szempontjából harmadik térség az ázsiai–csendes-óceáni, 363 millió mobilhasználóval, 48 százalékos telítettséggel. A negyedik Kelet-Európa, ahol 321 milliós az ügyfélkör, és 93 százalékos a telítettség. A sorban következő Közel-Kelet és Afrika 301 millió használóval, 26 százalékos telítettséggel, Latin-Amerika 293 használóval és 51 százalékos telítettséggel, Észak-Amerika 253 millió használóval és 78 százalékos telítettséggel rendelkezik. Elemzők szerint a kelet-európai térség növekedési üteme látványos megtorpanást mutat, az idén már csak 10 százalék körüli növekedés várható, ami 5–7 százalékra csökkenhet 2008-ban.
Az egy előfizetőre jutó havi átlagos forgalom 20 euró körül alakul: a legnagyobb – 75 euró – Liechtensteinben, illetve – 65 euró – Türkmenisztánban volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.