Tagadta a szaktárca, hogy hiteles volna az a lista, amit a Népszava tett közzé tegnapi számában a fizetőssé váló országos főutak kijelölt szakaszairól. Ábrahám Gergely, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szóvivője kérdésünkre kijelentette, hogy folynak az egyeztetések, többek közt a fuvarozó érdekképviseletekkel – a végleges lista csak ezek lezárultával alakítható ki. A szóvivő nem kívánta kommentálni, hogy a megjelent lista mennyiben tükrözi a tárgyalásokon formálódó konszenzust, és azt sem tudta megmondani, hogy mikorra várható a megegyezés. Mindössze azt jelezte, hogy a GKM hamarosan nyilvánosságra hozza a fizetőssé váló szakaszok listáját.
A kormányzat tervei szerint áprilistól csak a díjfizetést igazoló matricával hajthatnak fel a 12 tonnás és annál nagyobb teherautók a kijelölt közutakra. A fizetés ellenőrzésére a megfelelő időben készen áll majd az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. – mondta el kérdésünkre Winkler-Virág András. A szóvivő azonban úgy nyilatkozott, hogy ehhez meg kellene kapniuk az érintett útszakaszok listáját, azonkívül a GKM tulajdonosi engedélyére is szükség lesz az ellenőrzés folytatásához. Ez utóbbi tevékenység technikai feltételei részben készen állnak, részben pedig viszonylag gyorsan beszerezhetők – mondta a szóvivő.
Az ÁAK Zrt. négyféleképpen tudja ellátni ellenőrzési feladatait: állandó helyre telepített kamerával, gépkocsiba szerelt mobil kamerával, gépjárművel „járőröző” mobil csoportokkal és végül a forgalom teljes elterelésével. Ilyenkor a társhatóságokkal – a rendőrséggel, a vámszervekkel – együtt vizsgálják át a gépkocsikat, és ellenőrzik a matrica megfizetését. A szükséges technikai eszközök részint a meglévők átcsoportosításával, részint beszerzéssel előteremthetők – mondta a szóvivő. Más forrásból lapunk úgy értesült, hogy a díjfizetés ellenőrzése a főutakon azért jelent nehézséget, mert nem zárt rendszerű. Az egész országra kiterjedő díjfizetés csak elektronikus rendszer bevezetésével lesz lehetséges.
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten