Még több panasz a biztosítókra

Dénes Zoltán
2007. 02. 27. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen 1168 írásos fogyasztói panasz érkezett az engedély- vagy bejelentésköteles tevékenységet végző pénzügyi intézményekre tavaly a negyedik negyedévben a PSZÁF-hoz. Az előző negyedévhez képest a panaszok száma 12 százalékkal nőtt, vagyis 125 bejelentéssel több érkezett. A növekedés teljes mértékben a biztosítási szektort érinti, mert a másik három, a pénz- és tőkepiaci, illetve a pénztári területre vonatkozóan csökkent a bejelentések száma a harmadik negyedévihez képest. 2005 negyedik negyedévéhez viszonyítva a tárgynegyedévi összes panaszok száma még nagyobb mértékben, 21,9 százalékkal magasabb.
A biztosítások ellen csaknem ötven százalékkal több panasz érkezett a múlt év utolsó negyedében, mint egy évvel korábban, de az előző negyedévhez képest is 39 százalékkal emelkedett a számuk. A panaszok kétharmada a részvénytársasági formában működő biztosítókat érintette. Mivel a biztosításközvetítők elleni panaszok száma elenyésző, így a maradék a biztosító- egyesületek ellen szólt. A panaszok kétharmada továbbra is a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatos. Valamivel 10 százalék feletti a hagyományos életbiztosítások ellen tett bejelentés, ezt követi 8,6 százalékkal a lakásbiztosítás és 5,2 százalékkal a casco. A panasztevők harmada a kárügyintézés idejének elhúzódását kifogásolja, 28 százalékuk pedig ügyviteli problémák miatt reklamál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.