Összesen 1168 írásos fogyasztói panasz érkezett az engedély- vagy bejelentésköteles tevékenységet végző pénzügyi intézményekre tavaly a negyedik negyedévben a PSZÁF-hoz. Az előző negyedévhez képest a panaszok száma 12 százalékkal nőtt, vagyis 125 bejelentéssel több érkezett. A növekedés teljes mértékben a biztosítási szektort érinti, mert a másik három, a pénz- és tőkepiaci, illetve a pénztári területre vonatkozóan csökkent a bejelentések száma a harmadik negyedévihez képest. 2005 negyedik negyedévéhez viszonyítva a tárgynegyedévi összes panaszok száma még nagyobb mértékben, 21,9 százalékkal magasabb.
A biztosítások ellen csaknem ötven százalékkal több panasz érkezett a múlt év utolsó negyedében, mint egy évvel korábban, de az előző negyedévhez képest is 39 százalékkal emelkedett a számuk. A panaszok kétharmada a részvénytársasági formában működő biztosítókat érintette. Mivel a biztosításközvetítők elleni panaszok száma elenyésző, így a maradék a biztosító- egyesületek ellen szólt. A panaszok kétharmada továbbra is a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatos. Valamivel 10 százalék feletti a hagyományos életbiztosítások ellen tett bejelentés, ezt követi 8,6 százalékkal a lakásbiztosítás és 5,2 százalékkal a casco. A panasztevők harmada a kárügyintézés idejének elhúzódását kifogásolja, 28 százalékuk pedig ügyviteli problémák miatt reklamál.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség