Újból sikerült növekedést elérnie a finn Nokiának, a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártójának. Tavaly az utolsó negyedévben ismét gyorsított a harmadik negyedévi lassulás után a mobilkészülék-gyártó, és 19 százalékkal növelte adózott eredményét a 2005-ös utolsó negyedévhez képest. Az alacsonyabb árakat továbbra is ellensúlyozta az értékesítés mennyiségi növelése a felzárkózó piacokon, és a multimédiás termékek növekvő népszerűsége.
A mobilkészülékek forgalma az átlagtól elmaradóan, 19 százalékkal nőtt, 24,769 milliárd euróra a 2005-ös 20,811 milliárdról. A cég már a harmadik negyedévben megérezte, hogy az értékesítés nagy mennyiségi növekedését az átlagár csökkenése kísérte a még fejletlen piacok gyors meghódítása miatt.
Európában a negyedik negyedévben 33,3 millió készüléket adtak el, 11,4 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt, Észak-Amerikában 39,8 százalékkal csökkent a szám, 5,9 millióra, de a Közel-Keleten és Afrikában 50,5 százalékkal, 15,5 millióra, Kínában 53,7 százalékkal, 14,6 millióra, Ázsiában 60,1 százalékkal, 23,7 millió készülékre növelte a Nokia az eladásokat. Ezzel összhangban a Nokia készülékeinek átlagára a negyedik negyedévben 89 euróra csökkent a harmadik negyedévi 93 euróról, illetve a 2005-ös utolsó negyedévi 99 euróról, mert a friss piacokon az olcsóbb, „kezdő” mobilkészülékek adják az értékesítés többségét.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség