Nálunk több az állástalan

Dénes Zoltán
2007. 03. 01. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben hazánkban hatéves csúcsán stagnál már hónapok óta a munkanélküliségi ráta, az Európai Unióban ismét csökkenésről számoltak be. A 2006. november és 2007. január közötti időszakban idehaza a 15–74 éves népesség 55 százaléka, a munkavállalási korúaknak pedig 65,3 százaléka jelent meg a munkaerőpiacon – közölte tegnap a Központi Statisztikai Hivatal. A vizsgált időszakban a foglalkoztatotti létszám elérte a 3,940 milliót, a munkanélkülieké pedig 318 ezer főt tett ki, a munkanélküliségi ráta 7,5 százalékos volt. Az unió statisztikai hivatala, az Eurostat által publikált harmonizált munkanélküliségi ráta az időszak középső hónapját jelentő decemberben: a tizenötökben 6,9, az unió 25 tagországában 7,4, Magyarországon pedig 7,9 százalékos volt.
Mint látható, hazánk a munkanélküliségi ráta tekintetében már beérte az unió 25 tagállamát (decemberben még ennyi ország tartozott az EU-hoz), sőt meg is előzte azokat. Mindezt ráadásul úgy sikerült elérni, hogy hazánk aktivitási rátája – amely a munkaképes korú lakossághoz viszonyított gazdaságilag aktív népesség arányát fejezi ki – az egyik legalacsonyabb az Európai Unióban.
Magyarországon az aktivitás aránya alig 55 százalékos, miközben a tíz új tagország átlaga 66 százalék, a régi tagállamoké pedig 70 százalékos. Nem ad okot derűlátásra az sem, hogy tovább növekedett a munkakereséssel töltött időszak, ugyanis minél hosszabb a munka nélkül töltött idő, annál valószínűbb, hogy az illető elhagyja a legális munkaerőpiacot. A munkanélküliek 48,2 százaléka egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 17,2 hónapnak felelt meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.