Eddig háromszor próbálták értékesíteni a társaságot, sikertelenül. Az elmúlt 6–8 év bebizonyította, hogy a cég nem működik jól – jelentette ki lapunknak Berkovits Miklós, a Magyar Cipőkereskedők Egyesületének elnöke. A szakember helyesnek tartja, hogy újra megpróbálják magánkézbe juttatni a gyárat, azonban az egész ágazatra jellemző pangás miatt nagyon nehéz lesz haszonnal működtetni az üzemet. A hazai cipőgyártás fellendülésének egyik lehetősége az volna, hogy az olcsó távol-keleti árukkal szemben csak jó minőségű, drága termékekkel lépne a piacra, de erre az átállásra a hazai ipar még nem készült fel.
A Tisza cipő a hetvenes években futott be a piacon. Ebben az időben a martfűi volt Magyarország legnagyobb cipőgyára, évente 10,2 millió pár cipőt gyártottak itt, ebből 3 millió volt a tornacipő. A Tisza Cipő Zrt. ma veszteségesen működik, tavalyelőtti adózás előtti eredménye például 49 millió forint mínuszt mutatott. Az állami vagyonkezelő honlapján ismertetett adatok szerint a 878,9 millió forintos alaptőkével rendelkező Tisza Cipő Zrt. vagyonkezelő holdingként működő társaság, amely százszázalékos részesedéssel rendelkezik a Tisza Cipőgyártó Kft.-ben és a Túri Cipő Kft.-ben. A cipőgyártó társaság – más bevételszerző tevékenység hiányában – a tulajdonában álló ingatlanok és eszközök bérbeadásával foglalkozik.
Jelenleg 300–320 fő dolgozik a gyárban – tudtuk meg a cégtől. Az ÁPV Zrt. 2003 végén 115 millió forint tulajdonosi kölcsönt biztosított a cégnek, amiből 2004-ben 80 millió forintot törlesztettek. A fennmaradó 35 millió forint átütemezésre került, amit 2006 elején további 35 millió forintos tulajdonosi kölcsön egészített ki. – Az ÁPV Zrt. több alkalommal próbálta stabilizálni a működést, mindeddig sikertelenül – mondta el Oravecz Péter kommunikációs igazgató. A tárgyalásos privatizációs eljárás következtében az értékesítés feltételei egyelőre nyitottak. Az ÁPV Zrt. nem fogalmaz meg bevételekkel kapcsolatos elvárást a befektetők felé, ez függ a vagyonértékeléstől, a meghatározandó kötelezettségektől és a beérkező ajánlatoktól.
Finisben a Malév eladása. Heteken belül aláírja a szerződést a Malév új tulajdonosa a légitársaság megvásárlására. A Magyar Rádió úgy tudja, hogy a Borisz Abramovics nevével fémjelzett AirBridge egymilliárd forintot fizet a Malévért, 35 milliárdos tőkeemelést vállal. Az állam hozzájárul ahhoz, hogy a Magyar Fejlesztési Banktól felvett 19 milliárdos Malév-hitel futamidejét 2020-ig meghosszabbítják.
Egy napot sem élt meg a Liverpool bődületes rekordja a Premier League-ben















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!