A teljesen magyar tulajdonú CBA, COOP és a Reál élelmiszer-hipermarketjei nagyobb részesedéssel rendelkeznek, mint például a Tesco vagy más multinacionális cég hálózata – derül ki egy kormányzati előterjesztésből. Állják a versenyt a multinacionális cégekkel a piacon a magyar tulajdonú kereskedelmi láncok – így tartja Hoffmann Istvánné, a kereskedelmi tevékenységet vizsgáló szakértői bizottság elnöke.
Közölte, hogy a hiedelemmel ellentétben a multinacionális cégek nem uralják a kereskedelmi piacokat. Példaként a legnagyobb kereskedelmi láncokat említette, amelyek közül a száz százalékban magyar tulajdonú CBA, COOP és a Reál élelmiszer-hipermarketjei nagyobb részesedéssel bírnak, mint például a Tesco vagy más a multinacionális cég hálózata. A kereskedelemben egészséges versenystruktúra alakult ki – hangoztatta Hoffmann Istvánné az MTI jelentése alapján. Hozzátette: nincs olyan ágazat, ahol monopolhelyzet lenne. Jelezte, hogy gyakoriak az olyan beszállítói panaszok – főként az agráriumban –, amelyek nem mindig megalapozottak. A cégek többsége még nem tanulta meg, hogy egységes európai piac van, ahol nincsenek kereskedelmi korlátok. A vállalkozásoknak rá kell jönniük, hogy ők is mehetnek termékeikkel külföldi piacokra – mondta az elnök. Hiányolta a piac kisebb szereplőinek az összefogását, az egymás iránti szolidaritást, amely szerinte az európai uniós nyitott piacon a versenyhelyzet javításának kulcstényezője. Hoffmann Istvánné kiemelte: a bizottság egyik fő javaslata a mezőgazdasági piaci szereplők termelői és értékesítési szövetkezéseinek ösztönzésére irányul. Az érdekképviseleteknek jobban elő kellene segíteniük az összefogást. Az elnök szerint a fogyasztói önvédelmi reflexek sem alakultak még ki. A közoktatás részévé kellene tenni az áru- és pénzügyi ismeretekről szóló tananyagot – tette hozzá.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség