Schmitt Pál más felszólalóval együtt kiemelte, hogy az iskola szeretteti meg a gyerekeket a sporttal, vagy idegeníti el őket tőle. Fontos, hogy a testnevelő tanár vegye komolyan a sportot. A magyar általános iskolák alsó tagozatában kilencven százalékban nem képzett testnevelők tanítják a tornát, mondta a magyar néppárti delegáció elnöke. „Ez súlyos hiba, hiszen itt dől el a gyerekek affinitása egész életükre a sport iránt” – jelentette ki. Hozzátette, a magyar iskolák rendkívül kis részének van európai összehasonlításban is a helyét megálló tornaterme, uszodája pedig végképp nagyon kevésnek. Magyarország egyedül az európai szintű testnevelőtanár-képzésben áll jól. A pénz és a technikai szemlélet mellett döntő, hogy a tanterv hány órát szán a testnevelésre. Egy amerikai gyerek átlagban naponta kilencven percet mozog iskolai oktatáson belül vagy azon kívül, a magyar és az európai gyerekek egy héten mozognak száz percet.
A meghallgatásról Schmitt Pál jelentést ír, amely a tagállamok számára ajánlásokat kínál, s elkészül az uniós stratégiai javaslatokat tartalmazó úgynevezett fehér könyv is a sport szerepéről. Schmitt Pál arra is felhívta a résztvevők figyelmét, hogy túl sok az elhízott, lusta gyerek. „Ma 95 százalék jut a szellemi és csak öt százalék a szomatikus, azaz testi nevelésre. Az ókorban már ajánlott arányossági követelmény, az »ép testben ép lélek« így még most sem valósulhat meg” – mondta érdeklődésünkre Schmitt Pál.
A kormány megvédi a nyugdíjasok juttatásait