Röviden

MTI–Eco
2007. 02. 20. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínai autóipar tavaly tízmilliárd dollár körüli nyereséget termelt, majdnem ötven százalékkal többet, mint 2005-ben – közölte a gyártókat tömörítő szervezet, amelyik szerint a kínai autóipar a múlt évben 7,22 millió saját gyártású autót értékesített, ez negyedével több a megelőző évinél. A teljes kínai autótermelés 2006-ban 7,28 millió darab volt, az idén a várakozások szerint eléri a 8 milliót. Helyi elemzők szerint a kínai autóipar a túlfűtöttség állapotában van. (MTI–Eco)

*****
Az orosz Gazmetall vasérc- és acélipari konszern orosz médiajelentések szerint tárgyalásokat folytat a Dunaferr és a DAM Steel tulajdonosával – az ukrán IUD (Industrial Union of Donbass) ipari konszernnel – az egyesülésről. A Gazmetall felerészt Aliser Uszmanov iparmágnás tulajdonában van, csakúgy, mint a hírt megszellőztető Kommerszant üzleti napilap. (MTI–Eco)

*****
Új kisautó-gyártási tervét jelentette be nemrégiben a Volkswagen vezetője, Martin Winterkorn. A Hospodarske Noviny című cseh lap pedig a VW leányvállalata, a Skoda vezetőjére hivatkozva közli, hogy az új kisautókat a Skoda művek gyárthatná. A Skoda Fabiánál kisebb autó 7-8 ezer euróba kerülne, és főként Indiába, Kínába, Oroszországba szállíthatnák, olyan piacokra, ahol az ár önmagában is vásárlást eldöntő tényező. (MTI–Eco)

*****
Nagyobb forgalom mellett kisebb eredmény – ez jellemezte a német Puma sportszergyártó tavalyi évét. A cég üzemi eredménye 7,9 százalékkal, 263,2 millió euróra zsugorodott, miközben a forgalom 34 százalékkal, 2,4 milliárd euróra szökkent fel. A vállalat első ízben ért el kétmilliárdot meghaladó forgalmat. (MTI–Eco)

*****
A kínai Brilliance autógyár, a BMW vegyesvállalati partnere újabb két modellt tervez bevezetni az európai piacra, miután idén márciusban megkezdik az első modell, a BS6 értékesítését. Német autós szaklapok szerint a Mercedesre emlékeztető BS6-ból első lépcsőben 1500-at értékesítenének, az alapmodell 19-20 ezer euróba, az extrákkal ellátott 23 ezerbe kerül. (MTI–Eco)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.