A kínai autóipar tavaly tízmilliárd dollár körüli nyereséget termelt, majdnem ötven százalékkal többet, mint 2005-ben – közölte a gyártókat tömörítő szervezet, amelyik szerint a kínai autóipar a múlt évben 7,22 millió saját gyártású autót értékesített, ez negyedével több a megelőző évinél. A teljes kínai autótermelés 2006-ban 7,28 millió darab volt, az idén a várakozások szerint eléri a 8 milliót. Helyi elemzők szerint a kínai autóipar a túlfűtöttség állapotában van. (MTI–Eco)
*****
Az orosz Gazmetall vasérc- és acélipari konszern orosz médiajelentések szerint tárgyalásokat folytat a Dunaferr és a DAM Steel tulajdonosával – az ukrán IUD (Industrial Union of Donbass) ipari konszernnel – az egyesülésről. A Gazmetall felerészt Aliser Uszmanov iparmágnás tulajdonában van, csakúgy, mint a hírt megszellőztető Kommerszant üzleti napilap. (MTI–Eco)
*****
Új kisautó-gyártási tervét jelentette be nemrégiben a Volkswagen vezetője, Martin Winterkorn. A Hospodarske Noviny című cseh lap pedig a VW leányvállalata, a Skoda vezetőjére hivatkozva közli, hogy az új kisautókat a Skoda művek gyárthatná. A Skoda Fabiánál kisebb autó 7-8 ezer euróba kerülne, és főként Indiába, Kínába, Oroszországba szállíthatnák, olyan piacokra, ahol az ár önmagában is vásárlást eldöntő tényező. (MTI–Eco)
*****
Nagyobb forgalom mellett kisebb eredmény – ez jellemezte a német Puma sportszergyártó tavalyi évét. A cég üzemi eredménye 7,9 százalékkal, 263,2 millió euróra zsugorodott, miközben a forgalom 34 százalékkal, 2,4 milliárd euróra szökkent fel. A vállalat első ízben ért el kétmilliárdot meghaladó forgalmat. (MTI–Eco)
*****
A kínai Brilliance autógyár, a BMW vegyesvállalati partnere újabb két modellt tervez bevezetni az európai piacra, miután idén márciusban megkezdik az első modell, a BS6 értékesítését. Német autós szaklapok szerint a Mercedesre emlékeztető BS6-ból első lépcsőben 1500-at értékesítenének, az alapmodell 19-20 ezer euróba, az extrákkal ellátott 23 ezerbe kerül. (MTI–Eco)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség