Szevasz helyett MÁV-Start

Későbbre tolódott a magyar vasúttársaság személyszállítási üzletágának önállóvá válása. Míg korábban áprilisra tervezték a piacra lépést, egy tegnap nyilvánosságra került közbeszerzési felhívás szerint már július a dátum. Eközben a cég elnevezése is megváltozott: Szevasz helyett MÁV-Start lesz a neve.

2007. 02. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nekünk mindennap egy új kezdet, mindennap új kihívás, mindennap új start. Ezt jelképezi az új cég neve is: MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. – így magyarázta Devecz Miklós személyszállítási vezérigazgató a leendő cég nevének változását. Néhány hete a vasúttársaságnál még a játékos-tréfás Szevasz (Személyszállító Vasúti Szolgáltató) Zrt. elnevezést favorizálták, ám az egyik szakmai fórum szerint ehhez nem járultak hozzá a tulajdonosok.
Mindez persze csak részletkérdés ahhoz képest, hogy a személyszállítási üzletág önállósulásának folyamata azért halad előre. A folyamat végállomása többek aggodalma szerint a privatizáció. A továbblépés jele, hogy egy tegnapi hír szerint gyorsított meghívásos közbeszerzési tendert írt ki a vasúttársaság a személyszállítási üzletága apportlistájának elkészítése érdekében. Az üzletág önállósulásához szükség van a tárgyi eszközök, immateriális javak és a gördülőállomány értékének meghatározására. A pályázóknak a MÁV személyszállítási üzletágának főkönyvében szereplő több mint háromezer személykocsi és motorvonat vagyonértékelését kell elkészítenie, emellett ki kell alakítania az új társaságba apportálandó vagyonelemek listáját. A MÁV-Startnak július 1-jétől a gyakorlatban is működnie kell – indokolta a MÁV a gyorsított, meghívásos eljárást. A tenderre február 26-ig lehet jelentkezni, a MÁV pedig március 2-ig választja ki, kit hív meg a tárgyalásos szakaszra – derül ki az európai közbeszerzési értesítőből.
Az új, immár önállóan működő személyszállítási társaság egyébként – a jelenlegi MÁV-adatokat figyelembe véve – évente mintegy 152 millió utas szállítását végzi majd el, egymillió vonat közlekedtetésével. Az állami személyszállítás költségtérítése 2007-ben százmilliárd forint lesz, ami a tavalyinak a duplája. A százmilliárd forintot meghaladó összeget nem támogatásként, hanem közszolgáltatási szerződés keretében, szolgáltatási díjként adja az állam a MÁV Zrt.-nek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.