Nekünk mindennap egy új kezdet, mindennap új kihívás, mindennap új start. Ezt jelképezi az új cég neve is: MÁV-Start Vasúti Személyszállító Zrt. – így magyarázta Devecz Miklós személyszállítási vezérigazgató a leendő cég nevének változását. Néhány hete a vasúttársaságnál még a játékos-tréfás Szevasz (Személyszállító Vasúti Szolgáltató) Zrt. elnevezést favorizálták, ám az egyik szakmai fórum szerint ehhez nem járultak hozzá a tulajdonosok.
Mindez persze csak részletkérdés ahhoz képest, hogy a személyszállítási üzletág önállósulásának folyamata azért halad előre. A folyamat végállomása többek aggodalma szerint a privatizáció. A továbblépés jele, hogy egy tegnapi hír szerint gyorsított meghívásos közbeszerzési tendert írt ki a vasúttársaság a személyszállítási üzletága apportlistájának elkészítése érdekében. Az üzletág önállósulásához szükség van a tárgyi eszközök, immateriális javak és a gördülőállomány értékének meghatározására. A pályázóknak a MÁV személyszállítási üzletágának főkönyvében szereplő több mint háromezer személykocsi és motorvonat vagyonértékelését kell elkészítenie, emellett ki kell alakítania az új társaságba apportálandó vagyonelemek listáját. A MÁV-Startnak július 1-jétől a gyakorlatban is működnie kell – indokolta a MÁV a gyorsított, meghívásos eljárást. A tenderre február 26-ig lehet jelentkezni, a MÁV pedig március 2-ig választja ki, kit hív meg a tárgyalásos szakaszra – derül ki az európai közbeszerzési értesítőből.
Az új, immár önállóan működő személyszállítási társaság egyébként – a jelenlegi MÁV-adatokat figyelembe véve – évente mintegy 152 millió utas szállítását végzi majd el, egymillió vonat közlekedtetésével. Az állami személyszállítás költségtérítése 2007-ben százmilliárd forint lesz, ami a tavalyinak a duplája. A százmilliárd forintot meghaladó összeget nem támogatásként, hanem közszolgáltatási szerződés keretében, szolgáltatási díjként adja az állam a MÁV Zrt.-nek.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között