Tovább csökkent hazánkban a bizalom

K. Tóth László
2007. 02. 12. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb történelmi mélypontot ért el a lakosság pesszimizmusa, amely a decemberben mért szinthez képest is tovább apadt – derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt.-nek az Európai Unió támogatásával készített legfrissebb felméréséből. Eszerint a fogyasztói bizalom – amely először tavaly novemberben esett az 1996-os mélypont alá – a múlt hónapban ismét romlott: a lakosság leginkább saját várható pénzügyi helyzetét és a magyar gazdaság kilátásait ítéli meg rosszabbnak, a munkanélküliségre és az inflációra vonatkozó várakozása ugyanakkor némileg kedvezőbb lett az előző hónapban mérthez képest.
A nyári nagy zuhanás után alig történt elmozdulás az üzleti szférában, ahol ugyancsak a pesszimisták vannak döntő többségben. A felmérés az üzleti várakozások csekély, hibahatáron belüli javulását mutatja: az üzleti szférán belül az ipari és az építőipari bizalmi index értéke emelkedett, a kereskedelmi azonban tovább csökkent. Az iparban a rendelésállományukat most nagyobbnak látták a válaszadók, exportrendeléseiket azonban kisebbnek, mint decemberben. Az infláció további emelkedésére utal, hogy az árat emelő cégek köre ismét bővült.
Az építőipari bizalmi mutató 2006 második felében szinte folyamatosan romlott, a múlt hónapban viszont javult. A termelési helyzet megítélése kedvezőbb lett, az áremelési tervek ugyanakkor itt is jóval magasabbak az egy évvel korábbi szintnél.
A kereskedelmi várakozások az előző hónapban tovább romlottak: a következő időszakra vonatkozó eladásokat még az eddigieknél is pesszimistábban ítélik meg a kereskedők, akik a korábbiaknál is nagyobb mértékű áremelési terveket jeleztek a gazdaságkutató intézet felé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.