Áramkimaradás miatt történhetett a keddi vonatszerencsétlenség Komárom és Almásfüzitő között, mert a baleset pillanatában nem működött a jelző- és a biztosítóberendezés az ország legbiztonságosabbnak tartott, Győrt Budapesttel összekötő vasútvonalán. Minderről Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője tájékoztatta lapunkat, s azt is közölte, hogy áramkimaradáskor más biztonsági intézkedések érvényesülnek a vasúton, ami személyi felelősséget is feltételez.
– Ezért valószínű, hogy emberi mulasztás is közrejátszhatott a balesetben. A vétkes kilétét azonban a további részletes vizsgálatok állapíthatják majd meg – folytatta a szóvivő. – A szakemberek feltárják majd, hogy a mozdonyvezető miként tartotta be a szabályokat, és milyen feltételek mellett közlekedett, mert az áramkimaradás hírének el kellett jutnia hozzá is. Az ütközés előtt már egy órája áramszünet volt. A biztonsági szabályzat szerint ilyenkor a vonatok csak csökkentett sebességgel haladhatnak – fűzte hozzá Kavalecz Imre.
Miként megírtuk: kedd este egy Tatabánya és Bécs között közlekedő nemzetközi személyvonat óránként 98 kilométeres sebességgel egy csaknem hetedolyan lassan haladó tehervonatnak ütközött hátulról. A mozdonyvezető életét vesztette, nyolc utas könnyű sérülést szenvedett. A tehervonat több kocsija kisiklott, a személyi mozdonya összeroncsolódott, a vasúti pályában 24 millió forintos kár keletkezett. Az egyik vágányon 120 méteres új sínpárt kell építeni, és helyre kell állítani 300 méternyi felső vezetéket. Várhatóan ma a hajnali üzemkezdettől mindkét pályán közlekedhetnek a vonatok, de késések előfordulhatnak.
A MÁV kétszázezer forintos gyorssegélyt adott az elhunyt győri mozdonyvezető családjának, az áldozatot a társaság a saját halottjának tekinti. A MÁV vezérigazgatója és elnöke részvéttáviratot küldött a hozzátartozóknak, a pályaudvarokon pedig fekete lobogót helyeznek ki.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség