Egyelőre még nem alakult át a Nemzeti Autópálya-építő (NA) Zrt. Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vé, mivel ezt a változást a cégbíróság nem jegyezte be. Mint azt Béni Gyöngyitől, az NA szóvivőjétől megtudtuk, várhatóan e hónap végén történik meg a bejegyzés, addig is folyamatos a társaság feladatkörének bővítése. Mint arról korábban beszámoltunk, az NA-ból azért alakul meg a NIF, mivel a cég idén január elsejével az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóságtól (Úkig) az európai uniós finanszírozású közúti beruházásokat, a MÁV Zrt.-től pedig a szintén EU-támogatott vasúti fejlesztéseket vette át. A NIF 2007 és 2013 között a Közlekedésfejlesztési operatív programban (Közop) szereplő beruházásokra az EU-s forrásokkal együtt a tervek szerint 2200-2300 milliárd forintot fordít. Az NA az Úkigtól 63 folyamatban levő programot vett át, ezzel együtt a profilbővítés elsősorban az új vasúti igazgatóság megalakítására terjed ki. A vasúti részleg igazgatói feladatainak ellátására Benyó Balázs kapott megbízatást. Béni Gyöngyi tájékoztatása szerint legalább 70 emberrel bővül az NA létszáma.
Idén uniós forrásokból – a folyamatban levő és tervezett projektek költségeihez 50–85 százalékos mértékben járul hozzá az EU – mintegy 70 milliárd forintot költ vasútfejlesztésekre az NA-ból átalakuló NIF. Ebből a pénzből összességében 50 kilométer hosszú vasúti pálya és az ehhez tartozó villamos felső vezeték, illetve biztosítóberendezés épül át. A kiemelt vasúti programok között szerepel a Szajol–Tiszatenyő–Mezőtúr-vonal átépítése, Bagod és Zalaegerszeg között új vágány épül, Cegléd és Győr állomásokon pedig megújul a vágányhálózat. Az idei tervekben szerepel az Északi összekötő vasúti híd felújítási munkálatainak megindítása, és megkezdődik a vasúti infrastruktúra átépítése Budapest-Kelenföld–Székesfehérvár, valamint Szolnok és Debrecen között. Utóbbi két fejlesztés megkezdését az EU-nak is jóvá kell hagynia. Ez évben átadják a szintén EU-s források felhasználásával átépülő vasútvonalat Cegléd és Szolnok között. A tervek szerint elkészülnek az érdi állomások utasperonjai, illetve az új közúti aluljáró, a Ferihegy I. terminál mellett pedig vasúti megállóhely létesül.
A 2009-ig tartó vasúti fejlesztésekre az EU kohéziós és ISPA-alapjaiból, illetve a Környezetvédelmi és infrastrukturális operatív programból (KIOP) elnyert forrásokat lehet felhasználni. Kohéziós és ISPA-források jutnak a Budapest–Hegyeshalom, a Boba–Zalalövő, a Budapest-Ferencváros–Vecsés–Szolnok–Mezőtúr–Gyoma, a Békéscsaba–Lökösháza közötti vasútvonalakra, az érdi fejlesztések pedig a KIOP-ból valósulnak meg. A Közopban szerepel még a Győr–Celldömölk, a Budapest-Kelenföld–Pusztaszabolcs és a Dombóvár–Kaposvár közötti vonal felújítása.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség