Az eladhatatlan és megterhelhetetlen közterületre törvénysértő módon – ugyanúgy, mint Sopronban – elővásárlási joggal párosuló földhasználati jogot szerzett egy magántársaság. Tehát a cég adott esetben megvásárolhatja a mindenki által használatos közterületet. A földhasználati jogot – éppúgy, mint Sopronban – a földhivatal jogsértő módon bejegyezte. Meglepő hasonlóság, hogy a mélygarázst építő Váci Központi Parkoló Beruházó Kft. egyetlen tulajdonosa az a Gora GmbH, amely többségi tulajdonosa a soproni Petőfi téri garázst építő SPT Mélygarázs Kft.-nek. Hab a tortán: az SPT Mélygarázs Kft. ügyvezetője és a Váci Központi Parkoló Beruházó Kft. gazdasági vezetője ugyanaz a személy, Slosár Gábor.
*
Róla tudni érdemes, hogy 1991 és 1994 között az Állami Vagyonügynökség ügyvezető igazgatóhelyettese volt, 1988 és 1995 között pedig részt vett az MDF gazdaságpolitikai bizottságának munkájában.
A váci mélygarázs-beruházás a megvalósulás körülményeit tekintve komoly hasonlóságot mutat a soproni projekttel. – Az októberi önkormányzati választás előtti utolsó testületi ülésen készítette elő a képviselő-testület a váci mélygarázs-beruházást – jelentette ki tegnapi sajtótájékoztatóján Tomori Pál, a váci Fidesz–KDNP-frakció vezetője, aki rámutatott, az akkori testület tulajdonképpen egy trójai falovat tolt be a következő képviselő-testületnek. Mint mondja, ez kívülről rendkívül tetszetős, de most ugrálnak ki belőle a katonák, és nyitogatják ki a város kapuit.
Tomori Pál elmondta, a szerződés áttekintése után számukra egyértelmű vált, hogy a projekt a város számára rendkívül sok előnytelen vállalást tartalmaz. – Egyik vállalás sem a város érdekeit védi, és olyan többletvállalásokat tartalmaz, amely véleményünk szerint törvénybe ütközik – jegyezte meg Tomori Pál, aki hozzáfűzte, a polgármesternek ráadásul a vállalások aláírására nem is volt felhatalmazása. A frakcióvezető ugyanakkor kijelentette: ők is elismerik, hogy Vácott valóban parkolási gondok vannak, de véleményük szerint a városnak egy olcsóbb, előnyösebb garázsberuházásra lenne szüksége.
Tomori Pál kitért arra is, hogy roppant aggályosnak tartják, hogy a város vezetése a szóban forgó belvárosi terület hasznosítását odaadta egy külső beruházónak. – A telek hasznosítását csak pályázat vagy közbeszerzés útján kaphatta volna meg egy társaság – vélekedett Tomori Pál, aki elmondta, úgy gondolják, ezt az ügyet a törvényesség irányába kell elvinniük, s jogászokkal konzultálnak arról, hogy tegyenek-e feljelentést az ügyben.
A beruházás egyébként nagyságrendileg ötmilliárd forintjába kerülne a városnak. Ugyan a hitelből megvalósuló mélygarázs-építkezés költsége „csak” körülbelül 2,4 milliárd forint, ám az önkormányzat húsz év alatt fizetné ki a költségeket. Ez a kamatokkal együtt elérheti az ötmilliárd forintot. Tomori Pál rámutatott arra is, ha az építkezés során többletköltség keletkezik, akkor a cég azt átszámlázhatja a városnak. – További érdekesség, hogy a gazdasági számítások éves szinten 250 millió forintos nyereséget terveznek, holott jelenleg a teljes váci parkolópiac összes parkolóhelyekből származó bevétele csupán 55 millió forint – szögezte le Tomori Pál, aki kiemelte, hogy a gazdasági számítások akkor teljesülnének, ha folyamatosan, éjjel-nappal minden parkolóhely foglalt lenne, ráadásul a számítások 280 forintos óradíjjal kalkulálnak.
Fördős Attila, a Fidesz–KDNP októberi polgármesterjelöltje, önkormányzati képviselője annyit tett hozzá a beruházás ügyéhez, hogy az elképzelésük szerint felszíni parkolóházakkal ki lehetne váltani a mélygarázst, s ez a változat 1,2 milliárd forintból megvalósítható lenne.
Bóth János, Vác MSZP-s polgármestere lapunknak annyit mondott, szabadságon van, és nem tudja, mivel vádolja az ellenzék.
vezércikk a 7. oldalon

Ezzel a technikával bújtatják Magyar Pétert a mentelmi jog mögé