Záróbaknak ütközött a személyvonat

Hatan megsérültek szombaton, amikor az egyik Szolnokról érkező vonat nekiütközött a vágányt záró baknak a budapesti Keleti pályaudvaron. A baleset okait még nem ismeri az állami vasúttársaság. Legutóbb decemberben, a Nyugati pályaudvaron történt hasonló szerencsétlenség.

Kristály Lehel
2007. 02. 05. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még folyamatban van a vizsgálat, ezért egyelőre nem lehet tudni: miért ütközött szombaton az egyik személyvonat a vágányt záró baknak a budapesti Keleti pályaudvaron – közölte lapunkkal a MÁV szóvivője. Kavalecz Imre szerint a Szolnokról a 3. vágányra érkező vonat az ütközőt nem tolta el, de hat utas a balesetben könnyebben megsérült. Őket zúzódásokkal és fejsérülésekkel szállították kórházba a mentők.
Az elmúlt negyvenöt év hasonló fővárosi balesetei közül a legsúlyosabb 1978. április 13-án történt – emlékeztetett az MTI. A Boráros téri HÉV-végállomáson egy Csepel felől érkező szerelvény átszakította a vágánybakot, majd belerohant az állomásépületbe és a várócsarnokba. A balesetnek tizenhat halálos áldozata és huszonöt sebesültje volt. Tavaly december 22-én a Nyugati pályaudvaron a Vácról érkező vonat ütközött a záróbaknak, akkor négy utas sérült meg könnyebben.
A Nyugati pályaudvar leglátványosabb balesete 1962. október 4-én következett be. Tolatás közben leszakadt egy szerelvény tíz vagonból álló kocsisora, amely átszakította a vágánybakot, átrontott a pályaudvar előterén, majd áttörve a várócsarnok nagykörúti üvegfalát, az úttesten állt meg. Szerencsére csupán egy ember sérült meg.
Huszonhét utas könnyű sérüléséhez vezetett a Varsó és Belgrád között közlekedő Polónia expressz Keleti pályaudvari ütközése 1981 októberében. Nyolc évvel később, 1989 utolsó napjaiban a Nyugati pályaudvaron a Szabolcs expressz szerelvényéből kisoroltak egy műszaki hibás vagont. Az összezáráskor a vonat sebesebben tolatott vissza, majd nekiment az ütközőbaknak, s emiatt az utolsó vagon kisiklott. A balesetben ketten súlyosan megsérültek.
A Déli pályaudvaron is történt ütközéses baleset, de az nem járt személyi sérüléssel. Egy tolató vonat utolsó kocsija 2004 júliusában áttörve az ütközőbakot, felszaladt a peronra, majd elsodort egy bódét és beszakította a födémszerkezetet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.