Még folyamatban van a vizsgálat, ezért egyelőre nem lehet tudni: miért ütközött szombaton az egyik személyvonat a vágányt záró baknak a budapesti Keleti pályaudvaron – közölte lapunkkal a MÁV szóvivője. Kavalecz Imre szerint a Szolnokról a 3. vágányra érkező vonat az ütközőt nem tolta el, de hat utas a balesetben könnyebben megsérült. Őket zúzódásokkal és fejsérülésekkel szállították kórházba a mentők.
Az elmúlt negyvenöt év hasonló fővárosi balesetei közül a legsúlyosabb 1978. április 13-án történt – emlékeztetett az MTI. A Boráros téri HÉV-végállomáson egy Csepel felől érkező szerelvény átszakította a vágánybakot, majd belerohant az állomásépületbe és a várócsarnokba. A balesetnek tizenhat halálos áldozata és huszonöt sebesültje volt. Tavaly december 22-én a Nyugati pályaudvaron a Vácról érkező vonat ütközött a záróbaknak, akkor négy utas sérült meg könnyebben.
A Nyugati pályaudvar leglátványosabb balesete 1962. október 4-én következett be. Tolatás közben leszakadt egy szerelvény tíz vagonból álló kocsisora, amely átszakította a vágánybakot, átrontott a pályaudvar előterén, majd áttörve a várócsarnok nagykörúti üvegfalát, az úttesten állt meg. Szerencsére csupán egy ember sérült meg.
Huszonhét utas könnyű sérüléséhez vezetett a Varsó és Belgrád között közlekedő Polónia expressz Keleti pályaudvari ütközése 1981 októberében. Nyolc évvel később, 1989 utolsó napjaiban a Nyugati pályaudvaron a Szabolcs expressz szerelvényéből kisoroltak egy műszaki hibás vagont. Az összezáráskor a vonat sebesebben tolatott vissza, majd nekiment az ütközőbaknak, s emiatt az utolsó vagon kisiklott. A balesetben ketten súlyosan megsérültek.
A Déli pályaudvaron is történt ütközéses baleset, de az nem járt személyi sérüléssel. Egy tolató vonat utolsó kocsija 2004 júliusában áttörve az ütközőbakot, felszaladt a peronra, majd elsodort egy bódét és beszakította a födémszerkezetet.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség