Öt új pozíciót hoztak létre a Miniszterelnöki Hivatalnál az „olcsó állam” jegyében. Most már van kabinetfőnök-helyettes, kommunikációs főigazgató, marketing- kommunikációs főigazgató, PR-igazgató és szakpolitikai igazgató. Mindenki azért, hogy magyarázza a kormány hazugságai következtében létrejött helyzetet – mondta tegnap Szijjártó Péter. Meg kell ugyanis magyarázni, „hogy miért jó tandíjat, vizitdíjat, kórházi napidíjat, nagyobb gázszámlát és több adót fizetni”. Mint a politikus kifejtette, ennek az öt igazgatónak csupán a bére évi 70 millió forintot tesz ki az adófizetők pénzéből. Ehhez jönnek még más költségek: autóhasználat, egyéb juttatások, munkatársak fizetése, infrastruktúra, előállított kommunikációs termékek ára. A miniszterelnök így évente 100 milliós nagyságrendű összeget akar költeni a kormányzati kommunikációra és saját maga reklámozására. – Egy dolgot most már jó lenne, ha Gyurcsány Ferenc végre tudomásul venne: a szavahihetőség és a hitelesség nem egy áru, amelyet meg lehet pénzen venni – húzta alá a képviselő. Hozzátette: szavahihetőséget és hitelességet szavahihető és hiteles politikával lehet megszerezni, nem hazugságokkal, kormányzati pénzbehajtásokkal, az emberek semmibevételével.
– Az kiabál hangosan, akinek takargatnivalója van: a Fidesz-kancellária egyetlen évben költött anynyit kommunikációra, mint a mostani koalíció 4 év alatt összesen – így reagált a Kormányszóvivői Iroda Szijjártó Péter kijelentésére. A közlemény szerint „a radikális ellenzék vezetőinek érdekét minden jel szerint az szolgálja, ha a politika önmagával foglalkozik, ahelyett, hogy az emberek és az ország valós problémáira keresse a megoldást”.

Gyárfás Tamás: Ez nem egy játékfilm, nem egy regény, ez az életem. Ennyi volt