Már csak kettőt kell aludnunk, és a MÁV megszüntet tizennégy vasúti szárnyvonalat. Egyelőre csak ennyit. További tizennégy a tervek szerint egy darabig még maradhat, de a visszaszámlálás már náluk is megkezdődött.
Amint arról korábban beszámoltunk, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter tavaly július hetedikén jelentette be – mindenféle előzetes egyeztetés nélkül –, hogy a magyar vasutak huszonnyolc szakaszán megszüntetik a személyforgalmat.
Boldogult Baross Gábor, a magyar vasútfejlesztés atyja valószínűleg forog a sírjában – mi mást tehetne, szegény. A mozdonyslusszkulcsok ebben a pillanatban Kóka excellenciás uram zsebében vannak. Ő most itt a király.
A tekintetes minisztérium egyrészt gazdasági megfontolásokkal indokolja a vonalbezárásokat, másrészt azzal, hogy a Volán- és a vasúttársaság járatainak egyidejű közlekedését kívánja megszüntetni az említett huszonnyolc vonalon. Ez persze kapitális marhaság. A Kál-Kápolna és Kisterenye közötti vonal mentén lévő települések polgármesterei például elmondták, esetükben szó sincs párhuzamos közlekedésről, a két település között ugyanis nincs autóbuszjárat. Mások azt vetik fel, normálisabb, ésszerűbb menetrendeket kellene szerkeszteni. És akkor még nem említettem, hogy a vonalak megszüntetése várhatóan jelentősen befolyásolja majd az adott térségek munkahelyteremtő lehetőségeit. Józsi bácsi, a nyugdíj előtt álló bakter elmehet libacsősznek, ha éppen van felvétel…
A felháborodás természetesen óriási, csak Kóka miniszter tekintete derűs változatlanul. Nem mondtam még a jó hírt: az özönlő tiltakozók beadványaira a tárca azt válaszolta, érdemben fog foglalkozni a kérdéssel. Addig meg áll a gőzös…

Csillagjegyek, akiknek csodás nyaruk lesz