A regisztrációs adó meglepő hatást gyakorolt a használtautó-piacra. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) szerint a belső piaci konkurenciaharc törte le az árakat, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete (MGOE) pedig úgy véli, hogy a regadó által lehetővé tett koros autók behozatala nyomta le az átlagárat.
Balogh Árpád, a Gémosz alelnöke szerint a statisztikai hivatal által közzétett árzuhanás valóban érzékelhető a használt autók piacán. Ennek okát a szakember a belső piac feszültségeivel magyarázza: míg korábban a viszonylag szabad import tartotta alacsonyan a használt autók árait, most a kemény konkurenciaharc.
A KSH összesítése szerint februárban a hazai újautó-átlagár 5,4 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, miközben a használt gépkocsik piacán jelentős, 12,6 százalékos esést tapasztaltak. Az elmúlt négy évben is az a jellemző, hogy az új személyautók átlagosan az inflációtól jóval elmaradó ütemben drágultak, sőt voltak évek, amikor az átlagár csökkent. Így történt 2002-ben, 2005-ben és 2006-ban, amely esztendőkben 1,8, 0,6 és 0,5 százalékos csökkenést regisztráltak. A használt autók terén csak a 2004-es év hozott némi, inkább stagnálásnak nevezhető áremelkedést, miközben a legjelentősebb zuhanás 2002-ben (–9,5 százalék) és 2006-ban (–10,8 százalék) történt.
Fojt Attila, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének elnöke a Napi Online-nak nyilatkozva a KSH adataival kapcsolatban elmondta: ugyanolyan korú, ugyanolyan felszereltségű használt autókat tekintve, ha történt is árcsökkenés, az legfeljebb
1-2 százalék lehetett. A szakember úgy véli, a hivatal összesített adata valószínűleg azt jelzi, hogy a piacon az idősebb autók nagyobb számban cseréltek gazdát, mint az értéküket jobban tartó fiatalabb járművek. Hozzátette: ez várható is volt, mert a regisztrációs adóról szóló törvény a tíz évnél idősebb kocsik forgalmának kedvez.
Deák Dániel szerint látványosan Magyar Péter megrendelése a mai Medián-kutatás is