Két éven belül felére csökkenhet a hazai autókereskedések száma. Egyre több helyen a beszerzési ár alatt értékesítik a gépkocsikat, de a kereslet drasztikus visszaesésének következményeit az előremenekülésnek ez a módja csak még drámaibbá teszi – derül ki a Független Hírügynökség körképéből. 2004-ben még tartott a piaci csúcs: 208 ezer új autót adtak el a kereskedők, amivel Magyarország megközelítette Ausztriát az új autók eladásában. – Tavalyelőtt már csak 199 ezer, tavaly pedig 190 ezer autót értékesítettek. Idén – a megszorítások nyomán – már csak 170 ezer darab eladásával számolunk – mondta Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke a hírügynökségnek. A szakember megítélése szerint a 700 szalontulajdonosból 2008-ig csak 300-350 marad meg. Az új autók értékesítésének haszonkulcsa évek óta zuhan. Sokan már most veszteséggel adják el az autókat, és lényegében a hitelfinanszírozóktól és a biztosítóktól kapott jutalékból, valamint a szervizek nyereségéből tartják fenn magukat. A bankok és lízingcégek emellett fokozatosan nyomják le a közvetítői jutalékokat, ami végképp kihúzza a kereskedők lába alól a talajt.

Egészen elképesztő dolog derült ki Sztálinról, a hidegvérű diktátorról