Búcsú tizennégy vasútvonaltól

Vasárnaptól országszerte tizennégy vasúti szakaszon, 474 kilométeren szűnt meg a személyszállítás; szombaton ezrek kísérték el utolsó útjukra a szerelvényeket. Kóka János SZDSZ-es gazdasági miniszter nyáron döntött 28 szakasz megszüntetéséről, végül 14 szakaszt iktattak ki a közlekedésből.

Varga Attila
2007. 03. 05. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasútvonalak megnyirbálását semmiféle egyeztetés nem előzte meg, a döntésből kihagyták a térségek lakóit, az érintett önkormányzatokat. A Vasutas Települések Országos Szövetsége sokkal alaposabb terveket várt volna a minisztériumtól, szerintük inkább a parlamentnek kellett volna tárgyalnia a vasút jövőjéről.
Az SZDSZ szombati közleménye szerint a párt büszke arra, hogy liberális gazdasági miniszter irányítása alatt valósul meg a közösségi közlekedés reformja. A szabad demokraták úgy vélik, a tömegközlekedést nemzeti kérdésként kell kezelni, a problémákra pedig a reform a megfelelő válasz. Azt várják a kormánytól, hogy idővel teremtse meg annak lehetőségét, hogy az utazókért folytatott verseny segítse a modern, színvonalas közlekedés kialakítását. A Fidesz állásfoglalása szerint a szárnyvonalak felszámolása ellehetetleníti a vidéki Magyarország életét. Fónagy János, az Orbán-kormány közlekedési minisztere leszögezte: nem reformról, hanem vasútcsonkításról van szó.
Az érintett települések között egyébként a vonatok helyett a jövőben buszok közlekednek majd.
Riport az 5. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.