A vasútvonalak megnyirbálását semmiféle egyeztetés nem előzte meg, a döntésből kihagyták a térségek lakóit, az érintett önkormányzatokat. A Vasutas Települések Országos Szövetsége sokkal alaposabb terveket várt volna a minisztériumtól, szerintük inkább a parlamentnek kellett volna tárgyalnia a vasút jövőjéről.
Az SZDSZ szombati közleménye szerint a párt büszke arra, hogy liberális gazdasági miniszter irányítása alatt valósul meg a közösségi közlekedés reformja. A szabad demokraták úgy vélik, a tömegközlekedést nemzeti kérdésként kell kezelni, a problémákra pedig a reform a megfelelő válasz. Azt várják a kormánytól, hogy idővel teremtse meg annak lehetőségét, hogy az utazókért folytatott verseny segítse a modern, színvonalas közlekedés kialakítását. A Fidesz állásfoglalása szerint a szárnyvonalak felszámolása ellehetetleníti a vidéki Magyarország életét. Fónagy János, az Orbán-kormány közlekedési minisztere leszögezte: nem reformról, hanem vasútcsonkításról van szó.
Az érintett települések között egyébként a vonatok helyett a jövőben buszok közlekednek majd.
Riport az 5. oldalon

Ursula von der Leyen és Manfred Weber Ukrajnát képviselik és a Tisza Pártot irányítják