A Mozdonyvezetők Szakszervezete (Mosz) szerint a magánvasutaknál foglalkoztatott mozdonyvezetők egy része nem rendelkezik minden feltétellel a szabályszerű és biztonságos munkavégzéshez. – Hiába fordultunk a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium alá tartozó Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, nincs garancia arra, hogy a magánvasutaknál alkalmazott mozdonyvezetőknek van-e az adott mozdonytípusra érvényes vizsgája, rendelkezik-e az adott vonal ismeretével – mondta lapunknak Borsik János. A Mosz elnökének tudomása van olyan esetről, hogy egy mozdonyvezető nem felelt meg a MÁV-nál bizonyos időszakonként rendszeres vizsgán, nem sokkal később viszont egy magán-vasúttársaság mozdonyát vezette. Véleménye szerint tovább növeli a veszélyeztetettséget, hogy a magánvasutak mozdonyvezetői 20-30 órát is dolgoznak egyhuzamban, ami egyébként is minden létező jogi normát megsért. A szakszervezet ezért levélben szólította fel Kóka Jánost, hogy haladéktalanul intézkedjen az utasok, a munkavállalók és a vasúti közlekedés biztonságának védelme érdekében. A vasút rendkívül veszélyes terület, ahol egyetlen ember hibája is óriási bajt, tragédiát okozhat. Mivel a miniszter felügyeleti és ellenőrző tevékenysége nem hatékony az illetékes hatóság felett, egy ilyen esetleges tragédia esetén Kóka Jánost is felelősség terheli – véli Borsik János. Lapzártáig a minisztériumtól nem érkezett reagálás.

A részeges szegedi karatés rátámadt egy férfira, de olyat kapott, hogy padlót fogott – videó