Megkezdték a munkájukat azok a tanácsadók, akik a MÁV Cargo (MC) privatizációját készítik elő – tudta meg lapunk a társaság elnökétől. Dióssy Gábor elmondta: a tulajdonos MÁV Zrt. szándéka az, hogy külső tőke bevonásával biztosítsa a szükséges fejlesztések és korszerűsítések fedezetét. A lehetséges vételárról az elnök nem nyilatkozott. Közölte: az összegről a beérkező ajánlatok alapján döntenek. A MÁV Cargo piaci értékének meghatározására még nem került sor. Ezt versenyeztetés útján, szakértő bevonásával fogják elvégezni. Dióssy Gábor azt állította, hogy a lapunkban az MC értékesítési esélyeiről, lehetséges vételáráról korábban írottak piaci várakozásokat, vélekedéseket tükröztek, nem a menedzsment álláspontját. Jó lenne – mondta –, ha a fejlesztéseket hazai forrásból lehetne finanszírozni, de hazánk gazdasági helyzetét ismerve erre kisebb az esély, mint a külföldi szakmai vagy pénzügyi befektető bevonására. Ami biztosnak látszik, hogy a harmincmilliárd forint jegyzett tőkéjű vállalat ennél jóval magasabb áron talál vevőre.
– Sokan találgatják, vajon ki lesz az új tulajdonos – mondta Dióssy Gábor. Felmerült német, orosz, osztrák, ukrán és más vevők neve is. De miután még semmilyen hivatalos megkeresés, információkérés nem érkezett a társasághoz, ezeknek a találgatásoknak az elnök szerint nincs semmilyen alapjuk. Az biztos, hogy földrajzi és gazdasági indokok alapján több vevőjelölt is valószínűsíthető, de véglegeset csak az év közepén kiírandó tender lezárta után lehet mondani.

Csak a legokosabbak érnek el 7 pontot ebben a vegyes műveltségi kvízben