Tegnap a német Porsche luxusautógyár 1,59 milliárd eurós adó előtti eredményt jelentett végleges adatként az üzleti éve januárral zárult első feléről. Január végén 1,45 milliárdot becsültek a cégnél az egy évvel korábbi 277,8 millió helyett. A növekedéshez a jobb modellkínálaton kívül nagy egyszeri tétellel járult hozzá a Volkswagen csoportban szerzett részesedés felértékelése. Egész évre több mint 2,1 milliárd euróra számítanak – jelentette az MTI. Az első üzleti félévben 39 265 autót adott el a cég, hét százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, de a bevétele csak 1,4 százalékkal romlott, 3,07 milliárd euróra.
Eközben az Audi konszern árbevétele 17,5 százalékkal növekedett, s az ingolstadti konszern forgalma elérte a 31,1 milliárd eurót. A vállalatnál az adózás előtti eredmény 48,5 százalékkal, 1,946 milliárd euróra nőtt. Az Audi menedzsmentje közölte: a konszern 2006-ban a tizenegyedik rekordévét zárta.
A kimutatások szerint tavaly 9,2 százalékkal több, 905 ezret meghaladó számú járművet szállítottak, s ezáltal a világ 41 piacán vállalati rekordot ért el a társaság. Közép-Európában 31,7 százalékos volt a növekedés, Oroszországban pedig piacvezető lett az Audi több mint tízezer járműeladással. Szép eredmény az is, hogy az Egyesült Államokban 8,5 százalékkal több autót értékesített, mint egy esztendővel korábban. Kínában pedig 39 százalékos forgalomnövekedéssel közel 81 ezer gépkocsit adott el a cég. Az ugyancsak német, müncheni központú BMW AG ma teszi közzé tavalyi évről szóló üzleti adatait.
Az airfryer meghódította a konyhákat, de a séfek véleménye megoszlik