Összesen húszmillió forintra bírságolta a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-t két eljárásban, mert az elmúlt évben több esetben is jogszabálysértő módon korlátozta előfizetőit a szolgáltatás igénybevételében, valamint megsértette az előfizető-panaszok kezelésére vonatkozó előírásokat.
Az NHH tegnapi közleménye szerint az elmúlt évben több előfizető is azzal a panasszal fordult a hírközlési hatósághoz, hogy a Vodafone az előfizetői szolgáltatást egy egyedi összeghatár elérése után külön értesítés nélkül korlátozta. A cég azzal védekezett, hogy az általános szerződési feltételekben szerepel: a szolgáltató csak addig köteles a szolgáltatást nyújtani, amíg az előfizető által igénybe vett szolgáltatás díjának ki nem egyenlített része egy összeghatárt – amely előfizetőnként minimum bruttó 16 205 forint – meg nem halad. Márton György, a Vodafone szóvivője lapunknak elmondta, hogy ez a gyakorlatban azt jelenti, a Vodafone figyeli az egyes előfizetők havi forgalmát, a számlák kiegyenlítését, és ha úgy ítéli meg, közbeavatkozik.
A Vodafone jogorvoslati kérelmében az elektronikus hírközlésről szóló törvényre hivatkozik, amely szerint a szolgáltatót az egyetemes szolgáltatás kivételével szerződéskötési kötelezettség nem terheli, ezért a szolgáltató jogosult bizonyos korlátok között a szolgáltatás nyújtását megtagadni. Az NHH nem vitatja ezt a jogát a cégnek, mondta a szóvivő, de ezt egyértelműen kellett volna szerepeltetni az előfizetői szerződésben.
Deák Dániel szerint látványosan Magyar Péter megrendelése a mai Medián-kutatás is